Espoon kaupunki valitsi Evia-konsernin yhteistyökumppanikseen

Espoon kaupunki valitsi Evia-konsernin yhteistyökumppanikseen Evia-konserni voitti kilpailun Espoon e-palveluhankkeen viestinnän ja markkinoinnin kokonaissuunnitelmasta ja sen toteuttamisesta. Kokonaissuunnitelma nojautuu Espoon kaupungin ja Evian väliseen pitkäjänteiseen ja useavuotiseen kumppanuuteen. Sopimuksen allekirjoittivat tänään Espoon kaupunginjohtaja Marketta Kokkonen sekä Evia Oyj:n toimitusjohtaja Arto Liinpää. E-palveluhanke on osa Espoon kaupungin e-palvelu- ja tietoyhteiskuntastrategioiden toteuttamista. Keskeisenä päämääränä on kehittää palveluita enenevästi verkkopohjaisiksi, jolloin kaupungin kaikki toimialat pääsevät hyödyntämään uutta teknologiaa laajasti kaikissa palveluissaan ja viestinnässään sekä sisäisesti että ulkoisesti. Viestinnän pääkohderyhmänä ovat kaikki espoolaiset sekä kaupungin lähes 13 000 työntekijää. Verkkopalveluille halutaan jatkossa runsaasti käyttäjiä. Tämän edellytyksenä on, että kaupunkilaiset ja eri sidosryhmät tuntevat ja löytävät palvelut sekä osaavat käyttää niitä. "E-palvelut ovat Espoolle strateginen kehittämiskohde, johon kaupunki sijoittaa huomattavasti resurssejaan. Kehitystoiminnalle on asetettu mm. korkeat laadulliset tavoitteet. Myös sisäiselle ja ulkoiselle viestinnälle on asetettu suuria vaatimuksia ja näiden toteutuminen edellyttää vahvaa, eri viestinnän osa-alueiden osaamista. Tämän huomioiden Espoo haki - ja löysi - itselleen mahdollisimman asiantuntevan sekä laaja-alaisen yhteistyökumppanin", Espoon kaupungin hankejohtaja Simo Reipas toteaa. Eviasta työhön osallistuvat yhteisöviestinnän, mainonnan sekä asiakassuhde-markkinoinnin asiantuntijat. Laaja ja monipuolista kommunikaatio-osaamista vaativa hanke sopii Evia-konsernille. "Integroitu toimintamallimme ja asiantuntijoidemme syvällinen erikoisosaaminen mahdollistivat Espoolle parhaiten sopivan ratkaisun suunnittelun. Evia-konsernin vahvuutena on myös vahva it-osaaminen, joka auttoi sisäistämään hankkeen haasteet ja mahdollisuudet", Evia Oyj:n new business -johtaja Maija Isotalo sanoo. Lisätietoja: Espoon kaupunki hankejohtaja Simo Reipas, puh. 050-567 85 37, simo.reipas@espoo.fi tiedotuspäällikkö Petteri Nyman, puh. 050-535 12 54, petteri.nyman@espoo.fi Evia Oyj new business -johtaja Maija Isotalo, puh. (09) 1255 2203, maija.isotalo@evia.fi suunnittelujohtaja Tiina Harmaja, puh. (09) 1255 2310, tiina.harmaja@evia.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/13/20020513BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/13/20020513BIT00080/wkr0002.pdf