EVIAN OSAKKEILLE MARKKINATAKAUS NORDEA PANKKI SUOMI OYJ:LTÄ

EVIA OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.8.2004 klo 12.30 EVIAN OSAKKEILLE MARKKINATAKAUS NORDEA PANKKI SUOMI OYJ:LTÄ Evia Oyj ja Nordea Pankki Suomi Oyj ovat tehneet Helsingin Pörssin Liquidity Providing (LP) -toiminnan edellytykset täyttävän markkinatakaussopimuksen. Markkinatakauksen avulla pyritään lisäämään Evia Oyj:n osakkeen likviditeettiä ja pienentämään Evian osakkeiden myynti- ja ostotarjousten eroja. Sopimuksen mukaan Nordea Pankki Suomi Oyj antaa Evia Oyj:n osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen siten, että suurin sallittu osto- ja myyntitarjouksen erotus on 4 % laskettuna ostotarjouksesta. Tarjoukset sisältävät vähintään neljä pörssierää eli 400 osaketta. Nordea Pankki Suomi Oyj sitoutuu antamaan Evia Oyj:n osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen Helsingin Pörssin kaupankäyntijärjestelmässä Pörssin I- listalla jokaisena pörssipäivänä vähintään 85 % jatkuvan kaupankäynnin ajasta, lukuun ottamatta iltakaupankäyntiä ja arvopaperiin sovellettavassa päivän avaus- ja päätösmenettelyssä. Sopimuksen mukainen markkinatakaus alkaa 18.8.2004. Sopimus on voimassa 6 kuukauden määräajan, minkä jälkeen sopimus on voimassa toistaiseksi. Sopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi. Evia Oyj Mika Sarimo toimitusjohtaja Lisätiedot Mika Sarimo, puh. 050 395 0050, (09) 1255 2200 e-mail: mika.sarimo@evia.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT00210/wkr0001.pdf