Palmian nimi ja ilme julki

Ulkoinen tiedote Julkaistavissa pe 26.9. klo 15 jälkeen Palmian nimi ja ilme julki Helsingin kaupungin neljänneksi suurin liikelaitos on saanut uuden nimen Palmia, jonka tunnus ja graafinen ilme julkistettiin perjantaina 26.9.2003. Uusi Palmia syntyi Evia Helsingin nimi- ja ilmeprojektin tuloksena. Paras 500 nimestä Evia Helsingin nimenkehittelyprosessi tuotti yli 500 ehdotusta. Neljä parasta analysoitiin muun muassa semioottisesti, ja Palmia voitti. - Palmia-nimi poikkeaa alan muista toimijoista korostaen toimintamme uudistumista ja avointa, iloista palveluasennettamme, kuvailee Palmian markkinointipäällikkö Timo Tulonen. Liikemerkin suunnittelija, senior designer Carita Elshout Evia Helsingistä kertoo nimilogon muotoilun heijastavan palvelua ja tehokkuutta. Värivalinnoissa tuttua ja luotettavaa kuvaava harmaa "cityväri" saa dynamiikkaa vahvasta punaisesta, joka on elämän, ruoan ja aktiivisuuden väri. Palmia lyhyesti Palmia on Helsingin kaupungin omistama liikelaitos. Se on toiminut nimellä Helsingin kaupungin palvelukeskus vuoden 2003 alusta lähtien, kun opetusviraston palvelukeskus, Helsinki Catering ja kiinteistöviraston kiinteistöpalvelukeskus yhdistettiin. Palmiassa on noin 2 000 työntekijää, ja se on henkilöstömäärältään Helsingin kaupungin neljänneksi suurin yksikkö. Liikevaihto vuonna 2003 on noin 85 miljoonaa euroa. On laskettu, että palmialaiset ovat vuorovaikutuksessa yli 130 000 ihmisen kanssa yhtenä arkipäivänä. Asiakkaina on noin viisisataa toimipistettä, muun muassa sairaalat, koulut, päiväkodit, henkilöstöravintolat, vanhusten palvelukeskukset, virastot, kirjastot ja kulttuurilaitokset kuten Finlandia-talo. Tulevaisuudessa Palmia pyrkii vahvistamaan asemaansa pääkaupunkiseudulla ja laajentamaan asiakaskantaansa kunta-alan ulkopuolelle. Palmian toimitusjohtaja on Lauri Turja. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30073 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/26/20030926BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/26/20030926BIT00260/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/26/20030926BIT00260/bild.html Pictures