Exel Composites investoi uuteen tuotantolaitokseen Itävallassa

EXEL COMPOSITES OYJ                    SISÄPIIRITIETO                    17.6.2019 klo 12:00

Exel Composites on päättänyt laajentaa toimintaansa Kapfenbergissa, Itävallassa, investoimalla uuteen tuotantolaitokseen. Kapfenbergin yksikössä valmistetaan erikoisprofiileja mm. sähkö- ja mekaaniselle teollisuudelle sekä rautatie- ja paperikoneteollisuudelle.

”Vanhan Kapfenbergissa sijaitsevan tuotantolaitoksen kapasiteetti on jo jonkin aikaa rajoittanut Exelin lisäkasvua Keski-Euroopassa. Uusi tuotantolaitos mahdollistaa Exelille merkittävän tuotantokapasiteetin kasvattamisen ja parantaa kykyämme palvella erityisesti Teollisten sovellusten asiakkaita”, toimitusjohtaja Riku Kytömäki sanoo.

Uuden tuotantolaitoksen arvioidaan valmistuvan vuoden 2020 toisella vuosipuoliskolla. Nykyisen kiinteistön vuokrasopimus päättyy samaan aikaan vuoden 2020 lopussa.

Alun perin Exel tiedotti suunnitelmastaan laajentaa toimintojaan Itävallassa helmikuussa 2015. Projekti keskeytettiin vuonna 2016 tuolloin heikommasta markkinatilanteesta johtuen. Projektia jatketaan nyt lupamenettelyn ja suunnittelun viimeistelyllä.

Projektin kokonaiskustannus arvioidaan olevan 7 miljoonaa euroa. Investointi on määrä rahoittaa pankkilainalla.

Vantaalla, 17.6.2019

Liiketoiminnan perustana ovat henkilöstön korkeatasoinen osaaminen ja yhtiön vuosikymmenien aikana kehittämät komposiittiteknologiat perustuen vahvaan innovaatiofokukseen. Yhdeksän Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sijaitsevan tuotantolaitoksen sekä maailmanlaajuisen myyntiverkoston myötä ylivoimainen asiakaskokemus ja maailmanluokan operaatiot ajavat meitä toiminnassamme eteenpäin.