Exel Composites Oyj: Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

EXEL COMPOSITES OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                    22.11.2019 klo 15:30

Exel Composites Oyj on 22.11.2019 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Danske Bank A/S:n välillinen omistusosuus Exel Composites Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä on ylittänyt 5 prosentin rajan.

Danske Bank A/S:n välillinen omistus on 21.11.2019 tehtyjen osakekauppojen jälkeen 811 650 osaketta, joka vastaa 6,82 prosenttia Exel Composites Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä.

Exel Compositesillä on yhteensä 11 896 843 osaketta. Yhtiöllä on vain yksi osakesarja, ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

Vantaalla, 22.11.2019

Mikko Kettunen
Talousjohtaja

Exel Composites on suomalainen, globaali teknologiayhtiö ja maailman suurin pultruusio- ja pullwinding-teknologioita hyödyntävä komposiittituotteiden valmistaja. Maailmanlaajuinen tuotanto-, tuotekehitys- ja myyntiverkostomme palvelee useiden eri teollisuudenalojen asiakkaita ja sovelluskohteita. 60 vuoden kokemuksella, tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa suunnittelemme ja valmistamme korkealaatuisia komposiittiratkaisuja, joissa hyödynnämme hiili- ja lasikuituja ja muita edistyksellisiä materiaaleja. Kevyet komposiittiratkaisumme kasvattavat energiatehokkuutta ja suorituskykyä alhaisemmilla kokonaiselinkaarikustannuksilla ja ympäristön kannalta kestävällä tavalla.

Exel Compositesin palveluksessa on kaikkiaan noin 650 innovatiivista ja asiakaslähtöistä työntekijää ympäri maailman. Konserni on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.

Exel Composites on maailman johtava komposiittiteknologiayhtiö, joka suunnittelee ja valmistaa komposiittituotteita ja -ratkaisuja vaativiin teollisiin sovelluksiin. Liiketoiminnan perustana ovat henkilöstön korkeatasoinen osaaminen ja yhtiön vuosikymmenien aikana kehittämät komposiittiteknologiat perustuen vahvaan innovaatiofokukseen. Yhdeksän Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sijaitsevan tuotantolaitoksen sekä maailmanlaajuisen myyntiverkoston myötä ylivoimainen asiakaskokemus ja maailmanluokan operaatiot ajavat meitä toiminnassamme eteenpäin. Exel Compositesin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja konsernin palveluksessa on kaikkiaan noin 650 henkilöä. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n listalla. www.exelcomposites.com