Exel Composites Oyj aloittaa yhteistoimintaneuvottelut yhtiön Suomen tehtailla

EXEL COMPOSITES OYJ                  SIJOITTAJAUUTINEN           22.1.2019 klo 14.00

Exel Composites aloittaa yhteistoimintaneuvottelut yhtiön Suomen yksiköissä tuotannollis-taloudellisista syistä parantaakseen yhtiön kannattavuutta ja sopeuttaakseen yhtiön resurssit tarvetta vastaaviksi. Neuvottelut koskevat noin 200 työntekijää Mäntyharjulla ja Joensuussa.

Toteutettavien kustannussäästötoimenpiteiden lisäksi alustava arvio henkilöstön vähennystarpeesta on enintään 9 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut eivät kohdistu tuotekehitys-, myynti tai asiakaspalvelutoimintoihin. Neuvottelut arvioidaan saatavan päätökseen helmikuun 2019 aikana.

31.10.2018 pörssitiedotteessa tiedotetun mukaisesti, Exel Composites käynnisti konserninlaajuisen kustannussäästöohjelman, jonka tavoitteena on parantaa konsernin kannattavuutta. Ohjelma koostuu muun muassa Euroopan tuotantoverkoston optimoinnista, DSC:n kannattavuuden ja kustannustehokkuuden parantamisesta sekä synergiasäästöistä Exelin kahden kiinalaisen tuotantoyksikön välillä. Kustannussäästöohjelman vuotuinen säästötavoite on kolme miljoonaa euroa, jonka odotetaan vaikuttavan täysimääräisesti vuonna 2020.

Vantaalla, 22.1.2019

Mikko Kettunen
Talousjohtaja, Suomen liiketoimintayksikön johtaja

Mikko Kettunen, talousjohtaja, Suomen liiketoimintayksikön johtaja

Liiketoiminnan perustana ovat henkilöstön korkeatasoinen osaaminen ja yhtiön vuosikymmenien aikana kehittämät komposiittiteknologiat perustuen vahvaan innovaatiofokukseen. Yhdeksän Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sijaitsevan tuotantolaitoksen sekä maailmanlaajuisen myyntiverkoston myötä ylivoimainen asiakaskokemus ja maailmanluokan operaatiot ajavat meitä toiminnassamme eteenpäin.

Exel Composites on suomalainen, globaali teknologiayhtiö ja maailman suurin pultruusio- ja pullwinding-teknologioita hyödyntävä komposiittituotteiden valmistaja. Maailmanlaajuinen tuotanto-, tuotekehitys- ja myyntiverkostomme palvelee useiden eri teollisuudenalojen asiakkaita ja sovelluskohteita. 60 vuoden kokemuksella, tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa suunnittelemme ja valmistamme korkealaatuisia komposiittituotteita, joissa hyödynnämme hiili- ja lasikuituja ja muita edistyksellisiä materiaaleja. Kevyet komposiittiratkaisumme kasvattavat energiatehokkuutta ja suorituskykyä alhaisemmilla kokonaiselinkaarikustannuksilla ja ympäristön kannalta kestävällä tavalla. Exel Compositesin palveluksessa on kaikkiaan noin 650 innovatiivista ja asiakaslähtöistä työntekijää ympäri maailman. Konserni on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.