Exel Composites Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

EXEL COMPOSITES OYJ               PÖRSSITIEDOTE               2.10.2024 klo 9.00

Exel Compositesin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäseniksi on nimetty seuraavat henkilöt:

Markus Lindqvist, Aktia Mikro Markka
Matias Arola, Sijoitusrahasto Danske Invest Suomi Osake
Jukka Vähäpesola, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo

Petteri Vaarnanen, Sp-Rahastoyhtiö

sekä asiantuntijajäsenenä Jouni Heinonen, hallituksen puheenjohtaja, Exel Composites Oyj.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu neljän suurimman osakkeenomistajan edustajasta ja yhtiön hallituksen puheenjohtajasta, joka toimii asiantuntijajäsenenä. Mikäli osakkeenomistaja ei halua käyttää nimeämisoikeuttaan, nimeämisoikeus siirtyy seuraavaksi suurimmalle omistajalle, jolla muutoin ei olisi nimeämisoikeutta. Nimeämiseen oikeutetut suurimmat osakkeenomistajat määräytyivät Euroclear Finland Oy:n pitämän yhtiön osakasluetteloon 30.9.2024 rekisteröitynä olevien omistustietojen perusteella. Suurimpien osakkeenomistajien määräytymisessä huomioitiin sellaiset osakkeet, jotka lasketaan mukaan arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 ja 6 §:ssä tarkoitettua osakkeenomistajan omistusosuutta laskettaessa, sekä hallintarekisteröidyt osakkeet.

Yhtiökokouksen hyväksymän osakkeenomistajien nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaisesti toimikunta valmistelee hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle. Toimikunta antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2025.

Lisätietoja Exel Compositesin nimitystoimikunnasta ja sen työjärjestyksestä on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.exelcomposites.com.

Lilli Riikonen, sijoittajasuhdepäällikkö

investor@exelcomposites.com

Exel Composites on yksi suurimmista pultruusio- ja pullwindingmenetelmällä valmistettujen komposiittiprofiilien ja putkien valmistajista sekä kansainvälinen pultruusioteknologian suunnannäyttäjä komposiittimarkkinoilla. Edistykselliset, jatkuvilla tuotantoteknologioilla valmistetut komposiittiratkaisumme palvelevat eri teollisuudenalojen asiakkaita kaikkialla maailmassa. Tuotteitamme käytetään useilla toimialoilla kuten tuulivoima- ja kuljetusalojen sovelluksissa, rakennuksissa ja infrastruktuurissa.

Teknologinen osaamisemme, yhteistyöhön perustuva toimintamallimme sekä maailmanlaajuinen asemamme erottavat meidät kilpailijoistamme. Komposiittiratkaisumme auttavat asiakkaitamme säästämään resursseja, tekevät asiakkaiden sovelluksista kevyempiä, suorituskykyisempiä ja energiatehokkaampia alhaisemmilla elinkaarikustannuksilla. Haluamme olla vastuullisten komposiittiratkaisujen ensisijainen toimittaja maailmanlaajuisesti.

Exel Compositesin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja konsernin palveluksessa on kaikkiaan yli 600 ammattilaista. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.