Exel Composites Oyj:n vuosikertomus 2023 on julkaistu

EXEL COMPOSITES OYJ    PÖRSSITIEDOTE            5.3.2024 klo 9.00

Exel Compositesin vuosikertomus, palkitsemisraportti sekä selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä vuodelta 2023 on julkaistu tänään. Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, toimitusjohtajan katsauksen, konsernitilinpäätöksen, emoyhtiön tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen.

Exel Composites julkaisee tilinpäätöksensä European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti XHTML muodossa. ESEF vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat ja liitetiedot on merkitty iXBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy on antanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin koskien Exel Composites Oyj:n laatimaa ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen varmennustoimeksiantostandardin ISAE 3000 mukaisesti.

Vuosikertomus, palkitsemisraportti, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä ESEF-tilinpäätös ovat tämän tiedotteen liitteinä ja ovat saatavilla myös yhtiön internetsivuilla osoitteessa www.exelcomposites.com.

Mikko Rummukainen, talousjohtaja

mikko.rummukainen@exelcomposites.com

Exel Composites on yksi suurimmista pultruusio- ja pullwindingmenetelmällä valmistettujen komposiittiprofiilien ja putkien valmistajista sekä kansainvälinen pultruusioteknologian suunnannäyttäjä komposiittimarkkinoilla. Edistykselliset, jatkuvilla tuotantoteknologioilla valmistetut komposiittiratkaisumme palvelevat eri teollisuudenalojen asiakkaita kaikkialla maailmassa. Tuotteitamme käytetään useilla toimialoilla kuten tuulivoima- ja kuljetusalojen sovelluksissa, rakennuksissa ja infrastruktuurissa.

Teknologinen osaamisemme, yhteistyöhön perustuva toimintamallimme sekä maailmanlaajuinen asemamme erottavat meidät kilpailijoistamme. Komposiittiratkaisumme auttavat asiakkaitamme säästämään resursseja, tekevät asiakkaiden sovelluksista kevyempiä, suorituskykyisempiä ja energiatehokkaampia alhaisemmilla elinkaarikustannuksilla. Haluamme olla vastuullisten komposiittiratkaisujen ensisijainen toimittaja maailmanlaajuisesti.

Exel Compositesin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja konsernin palveluksessa on kaikkiaan yli 600 ammattilaista. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.