Exel Composites vahvistaa asemaansa sähkötyökalusegmentissä

EXEL COMPOSITES OYJ      LEHDISTÖTIEDOTE      27.5.2013

Exel Composites vahvistaa asemaansa sähkötyökalusegmentissä

Exel Compositesin ainutlaatuinen tuotantoteknologia ja vahva tuotekehitys erilaisissa putkisovelluksissa ovat tuoneet Exelille vahvan aseman sähkötyökalusovelluksissa, joissa hyödynnetään ohutseinämäisten eristävien putkien ja teleskooppisten rakenteiden yhdistelmää.

Sähköä eristäviä, erittäin kevyitä ja kestäviä lasikuituisia putkia ja profiileja käytetään laajasti erilaisissa sähkösovelluksissa, ja Exelin laaja teleskooppituotevalikoima mahdollistaa työskentelyn sähköjännitekohteissa, jossa myös ulottuvuus on tärkeää.

Exelin putkia ja profiileja käytetään jännitetyösauvoissa esim. jännitetestauksessa, maadoitusvälineinä ja eristystyökaluina esim. ohjaus-, raivaus- ja kytkentäkäytössä. Tuotteemme täyttävät sähköstandardit EN61230, EN61235, EN62193 ja IEC60855.

Exel toimii sähkötyökalumarkkinasegmentissä alan johtavien OEM-valmistajien kanssa, jotka tarjoavat laadukkaita ratkaisuja asiakkailleen ja jotka pystyvät luomaan tarvittavat työohjeet kussakin yksittäisessä sähkömarkkinassa.

Exel Composites on johtava teknologiayhtiö, joka valmistaa korkealaatuisia putkia ja profiileja tarkoin valikoituihin markkinasegmentteihin. Komposiittimateriaalien erinomaiset mekaaniset ominaisuudet kuten korroosionkestävyys, keveys, helppo asennus ja lämmöneristävyys tekevät niistä ylivertaisia perinteisiin materiaaleihin kuten puuhun ja alumiiniin verrattuna. Exelin komposiittiprofiileja ja –putkia käytetään laajasti myös muissa sähkösovelluksissa kuten sähkögeneraattorien ja sähköturbiinien rakenteissa, voimansiirtojärjestelmien eristeinä, eristesidekiskoissa, sähköraidesuojina ja eristävissä tikkaissa.

Sami Heikkinen, Business Development Manager, puh. 050 591 2333 tai sami.heikkinen@exelcomposites.com www.exelcomposites.com

EXEL COMPOSITES LYHYESTI
Exel Composites (www.exelcomposites.com) on teknologiayhtiö, joka suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia profiileja ja putkia teollisiin sovelluksiin. Konserni on maailman johtava komposiittiprofiilien valmistaja ja se keskittyy toiminnassaan kasvaviin, kapeisiin markkinasegmentteihin.

Liiketoiminnan perustana on itse kehitetty komposiittiteknologia, siihen perustuva tuotteisto ja valittujen markkinasegmenttien hallinta vahvalla laatu- ja tuotemerkki-imagolla. Jatkuva uusien sovelluskohteiden etsiminen ja tuotekehitys yhteistyössä asiakkaiden kanssa mahdollistavat yrityksen kasvun. Henkilöstön osaaminen ja korkea teknologian taso ovat avainasemassa Exel Compositesin toiminnassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n listalla Small Cap –ryhmässä.