• Exel Composites/

Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Exel Composites alentaa koko vuoden 2023 ohjeistustaan ja julkistaa ennakkotietoja Q3 2023

EXEL COMPOSITES OYJ          SISÄPIIRITIETO        19.10.2023 klo 09.00

Exel Composites alentaa koko vuoden 2023 ohjeistustaan liikevaihdon osalta. Oikaistun liikevoiton ohjeistus ei muutu. Exel Composites arvioi nyt, että vuonna 2023 liikevaihto ja oikaistu liikevoitto laskevat merkittävästi verrattuna vuoteen 2022. Aikaisemmin Exel Composites arvioi, että vuonna 2023 liikevaihto laskee ja oikaistu liikevoitto laskee merkittävästi vuodesta 2022.

Muutos ohjeistuksessa liikevaihdon osalta johtuu haastavan markkinaympäristön ja monien komposiittituotteiden ja -ratkaisujen heikon kysynnän jatkumisesta vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla. Aikaisemmin Exel odotti kysynnän paranevan vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla. Vaikka asiakasaktiivisuus on kasvanut vuoden jälkimmäisellä puoliskolla, yleinen taloustilanne on vaikuttanut tilausten ajoituksiin sekä tiettyjen suurten hankkeiden tilausaikatauluihin. Tämän seurauksena tilausten saapumisen odotetaan jatkuvan hitaampana vuoden loppuun asti.

Exel julkistaa ennakkotietoja vuoden 2023 kolmannelta vuosineljännekseltä. Alustavasti liikevaihdon odotetaan olevan 20,5 miljoonaa euroa ja oikaistun liikevoiton -1,0 ja -1,5 miljoonan euron välillä.

Exel Composites julkaisee Q3 2023 liiketoimintakatsauksensa 3.11.2023 kello 9.00.

Sanna Ahvenniemi, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 040 864 3000, sanna.ahvenniemi@exelcomposites.com

Exel Compositesin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja konsernin palveluksessa on kaikkiaan noin 650 ammattilaista. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.