Exel Oyj:n osavuosikatsaus 1.1. - 30.6.2006

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.7.2006 klo 11.00 EXEL OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. – 30.6.2006 Yhteenveto Konserni - katsauskauden liikevaihto nousi 53,5 (46,9) miljoonaan euroon eli 14,0 % edellisestä vuodesta - toisen neljänneksen liikevaihto oli 27,9 (25,2) miljoonaa euroa - katsauskauden liikevoitto oli 0,8 (7,2) miljoonaa euroa - toisen neljänneksen liikevoitto oli 0,2 (5,0) miljoonaa euroa eli 0,6 (19,9) prosenttia liikevaihdosta - kertaluonteisia kustannuksia Mäntyharjun yksikön Sport-tuotannon ja Englannin tehtaiden uudelleenjärjestelyihin liittyen kirjattu 2,3 miljoonaa euroa sekä Pacificin akvisitioon liittyen IFRS-arvostuseriä 1,3 miljoonaa euroa - katsauskauden osakekohtainen tulos oli 0,03 (0,45) euroa laskettuna katsauskauden lopun osakemäärälle Teollisuus - Teollisuus-liiketoiminnan myynnin kasvu jatkui, katsauskauden liikevaihto nousi 38,7 (28,0) miljoonaan euroon, kasvua 38,4 %. - toisen neljänneksen myynti 21,4 (15,5) miljoonaa, kasvua 38,4 %, kasvu tuli Pacific-akvisitiosta - teollisuusprofiilien toimituksiin vaikutti hiilikuitupula - katsauskauden liikevoitto oli 4,0 (5,1) miljoonaa euroa sisältäen 1,7 miljoonaa euroa kertaluonteisia eriä - Pacificin integraatio etenee suunnitellusti Sport - Sport-liiketoiminnan myynti katsauskautena alhainen, 14,8 (19,0) miljoonaa euroa - myynti laski toisella vuosineljänneksellä 33,1 % päätyen 6,5 (9,7) miljoonaan euroon - Keski-Euroopan sauvakävelymarkkina laskenut selvästi vuoden 2005 ennätystasosta - katsauskauden liiketappio oli -3,3 miljoonaa euroa (+2,1) sisältäen 1,9 miljoonaa euroa kertaluonteisia kustannuksia - Sport-liiketoiminnan tuotannon ja logistiikan uudelleenjärjestelyt etenevät suunnitelman mukaisesti - uusia kannattavuuden parannustoimenpiteitä suunnitellaan Lisätietoja: Toimitusjohtaja Ari Jokelainen, puh. 050 590 6750 Talous- ja hallintojohtaja Ilkka Silvanto, puh. 050 598 9553 Osavuosikatsaus kokonaisuudessaan oheisessa PDF-dokumentissa.