• Exel Oyj/

Exel Oyj voitti oikeuskiistan Kouvolan hovioikeudessa – One Way Sport Oy:n kieltohakemus hylättiin

Tiedustelujen johdosta haluamme ilmoittaa, että Kouvolan hovioikeus antoi 1.2.2007 päätöksensä liittyen One Way Sport Oy:n tekemään turvaamistoimihakemukseen Exeliä vastaan liittyen lähinnä hiihtosauvoihin kiinnitettyyn tuotekorttiin, jossa Exel toi esille 2005/2006 kauden silloisen sopimushiihtäjänsä, Raphaël Poiréen, referenssinä tuoteuutuudelleen, jota kyseinen urheilija kauden aikana käytti. Kyseinen tuotekortti oli suunniteltu ja painettu ajankohtana, jolloin urheilija ja Exel olivat vielä sopimussuhteessa. Kouvolan hovioikeus kumosi Heinolan käräjäoikeuden turvaamismenettelyä koskevan päätöksen, jossa Exeliä mm. vaadittiin poistamaan kyseiset tuotekortit kaupoissa olevista sauvoistaan.

Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan johtaja Aki Karihtala toteaa päätöksen olevan oikeudenmukainen ja odotettu. Karihtala pitää valitettavana, että One Way Sport Oy aikanaan päätti viedä asian tuomioistuimen käsiteltäväksi. Tehty päätös tukee yleistä käytäntöä, joka liittyy sopimusurheilijoiden ja heidän sponsoreidensa väliseen yhteistyöhön tilanteissa, jolloin sopimusurheilija siirtyy toisen sponsorin alaiseksi.

Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan johtaja Aki Karihtala, puh. 050 590 6752, email: aki.karihtala@exel.fi