Exel Sports ja Swany sopineet jakeluyhteistyöstä

EXEL SPORTS JA SWANY SOPINEET JAKELUYHTEISTYÖSTÄ

SWANY, yksi maailman johtavista urheilukäsinevalmistajista, ja Exel Sports ovat solmineet jakeluyhteistyösopimuksen koskien jakelua Saksassa, Ruotsissa ja Suomessa. Myös muita strategisia yhteistyömahdollisuuksia kartoitetaan.

Pitkään jatkuneiden neuvottelujen tuloksena Exel Sports ja SWANY ovat sopineet jakeluyhteistyöstä ja kartoittavat parhaillaan muita yhteistyömahdollisuuksia. “Alun perin etsimme vahvoja yhteistyökumppaneita Euroopan päämarkkina-alueilta. Havaitsimme kuitenkin nopeasti, että tekemällä yhteistyötä Exel Sportsin kanssa saisimme huomattavasti enemmän lisäarvoa kaikille koko arvoketjun alueella, niin tuotannossa, vähittäismyynnissä kuin asiakkaiden parissa. Kaikeksi onneksi Exel Sports oli kanssamme samaa mieltä. Ratkaisevan tärkeää onnistumiselle on, että kaksi toisiaan täydentävää johtavaa toimijaa kuten SWANY ja Exel Sports yhdistää voimansa ja kehittää uusia toimintatapoja. Olemme erittäin tyytyväisiä neuvottelujen lopputulokseen ja tulevaan yhteistyöhön”, Markus Kellermüller, SWANY Europe GmbH:n varatoimitusjohtaja sanoo.

Samanaikaisesti Exel Sports ottaa hoitaakseen SWANY-käsineiden myynnin Saksassa, Ruotsissa ja Suomessa. Hansikkaat tulevat ennakkomyyntiin kaudelle 2008/2009.

Exel Sports Oy:n toimitusjohtaja Aki Karihtala kommentoi sopimusta seuraavasti: ”Exel Sportsilla ja SWANY:llä on samankaltaiset päämäärät, minkä vuoksi yhteisymmärrys löytyi heti alkumetreillä. SWANY on maailman ainoa käsinevalmistaja, jonka brändi on tunnettu niin Pohjois-Amerikassa, Aasiassa kuin Euroopassakin. SWANY valmistaa käsineet omissa tehtaissaan. Samantyyppinen rakenne ja yhtenäiset tavoitteet avaavat aivan uusia mahdollisuuksia molemmille yhtiöille tuotannossa, tuotekehityksessä sekä tuotteiden markkinoinnissa. Jakelusopimus mahdollistaa tuotekehityksen edistämisen, minkä avulla pystymme kasvattamaan lisäarvoa hyvinkin nopeasti vähittäismyyjille ja asiakkaille.”

Lisätietoa yrityksistä:

SWANY EUROPE GMBH
SWANY Europe on osa SWANY Corporation Japania, joka on yksi maailman merkittävimmistä teknisten urheilukäsineiden valmistajista maailmassa. SWANY Europen pääkonttori sijaitsee Sveitsissä. Se työllistää maailmanlaajuisesti noin 2.500 henkilöä ja sen tehtaat sijaitsevat Kiinassa.

Lisätietoja: www.swanyeurope.com

Yhteyshenkilö:
Markus Kellermüller
SWANY Europe GmbH, Tösstalstrasse 212, CH-8405 Winterthur
Puh: +41 52 238 12 15 tai sähköposti: mkellermueller@swanyeurope.com

EXEL SPORTS OY
Exel Sports Oy on yksi maailman johtavista komposiittisten kävely-, maastohiihto-, alppi- ja vaellussauvojen sekä salibandytuotteiden markkinoijista. Exel Sports on Exel Oyj:n tytäryhtiö. Konserni työllistää 550 henkilöä maailmanlaajuisesti. Vuonna 2006 konsernin liikevaihto oli 112 miljoonaa euroa.

Lisätietoja: www.exelsports.net

Yhteyshenkilö: