Exel Sports Oy ja Björn Dählie solmineet yhteistyösopimuksen

LEHDISTÖTIEDOTE
18.7.2007

Exel Sports Oy ja Björn Dählie solmineet yhteistyösopimuksen

Exel Sports Oy ja Björn Dählie norjalaisen BJ SPORT –yrityksensä kautta ovat sopineet laajentavansa kansainvälistä yhteistyötään jakelun saralla.

Sopimuksen mukaan Exel Sports aloittaa Björn Dählie –vaatemalliston jakelun Saksassa ja Itävallassa. Jakelua hoitaa Exel Oyj:n tytäryhtiö Exel GmbH. Lisäksi on sovittu, että Exel Sports jatkaa malliston jakelijana Suomessa ja Ruotsissa. Suomessa jakelijana toimii Exel Sports ja Ruotsissa Exel Oyj:n tytäryhtiö International Gateway AB. Exelin maastohiihtosauvojen jakelija Chrissports on myös solminut jakelijasopimuksen Björn Dählien kanssa Sveitsissä. Jakelijayhteistyö käynnistyy kauden 2008/2009 –mallistolla ja se esitellään tulevan talven urheiluvälinemessuilla.

Kahdeksankertainen olympiamitalisti Björn Dählie pitää yhteistyötä Exelin kanssa erittäin kiinnostavana, sillä Exelillä on erinomainen jakelijaverkosto tärkeimmissä maastohiihto- ja sauvakävelymaissa. ”Aloitin hiihtourani Exelin sauvoilla. Vuosien mittaan olen saanut paljon hyviä muistoja yhteistyöstä Exelin kanssa. Tuotekehitys maailman parhaiden urheilijoiden kanssa on aina ollut tärkeää Exelille. Nyt yhdistämme voimavaramme jakelussa ja markkinoinnissa. Tavoitteenamme on tehdä Björn Dählie –brändistä maailman johtava toimija maastohiihdossa. Exelhän on maailman merkittävin maastohiihtobrändi. Tulemme tekemään yhteistyötä myös juoksu- ja sauvakävelysegmenteissä. Kesällä 2008 järjestettävillä Ispo-messuilla esittelemme aivan uuden sauvakävely- ja juoksuvaatemalliston.”

Exel Sportsin toimitusjohtaja Aki Karihtalan mielestä yhteistyössä on paljon potentiaalia. ”Urheiluvälinemarkkinoilla on meneillään alan konsolidaatio. Päämarkkinoilla tapahtuvalla yhteistyöllä pystymme palvelemaan asiakaskuntaamme laajemmalla tuotetarjonnalla erityisesti maastohiihdossa ja sauvakävelyssä.”

BJ SPORT lyhyesti:
BJ SPORT on norjalainen teknisten urheiluvaatteiden valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin erikoistunut yritys. BJ SPORT on BJ SPORT Holdingin tytäryhtiö. Sen omistavat Björn Dählie ja norjalainen sijoitusyhtiö Katalysator. Katalysator omistaa lisäksi kolme muuta urheiluvälineiden valmistukseen keskittynyttä yritystä: Rottefellan, Naxon ja Hamaxin.

bjsport@bjsport.no tai www.bjorn-daehlie.com

Exel Sports Oy lyhyesti:
Exel Sports Oy on yksi maailman johtavista komposiittisten kävely-, maastohiihto-, alppi- ja vaellussauvojen sekä salibandytuotteiden markkinoijista. Exel Sports on Exel Oyj:n tytäryhtiö. Konserni työllistää 550 henkilöä maailmanlaajuisesti. Vuonna 2006 konsernin liikevaihto oli 112 miljoonaa euroa.

Aki Karihtala, Exel Sports Oy
Puh. 050 590 6752 tai sähköposti: aki.karihtala@exel.fi