Exel Sports Oy:n toimitusjohtaja valittu

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.3.2005 9.00 EXEL SPORTS OY:N TOIMITUSJOHTAJA VALITTU Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan kuluttajatuotteiden (Nordic Fitness SportsTM, salibandy ja talvilajit) markkinointi-, myynti-, logistiikka- ja tuotekehitystoiminnot on päätetty yhtiöittää erilliseen yhtiöön, Exel Sports Oy:hyn. Exel Sports Oy on Exel Oyj:n 100 %:nen tytäryhtiö ja se aloittaa toimintansa 1.4.2005. Uuden yhtiön toimitusjohtaja on nyt valittu. Tavoitteena on vahvistaa resursseja kasvavan sauvakävelyliiketoiminnan kehittämiseksi ja liiketoiminnan voimakkaaksi kansainväliseksi laajentamiseksi edelleen. Tehtävään on nimitetty Mika Sulin, 46. Hän on toiminut Exel Oyj:n hallituksessa vuodesta 1997. Sulinilla on laaja kansainvälinen kokemus urheiluvälineliiketoiminnasta Salomonilta ja Nike-konsernista mm. Keski- ja Itä-Euroopan sekä Pohjoismaiden toimitusjohtajana. Viimeksi hän on toiminut JHC Arena Holding Oy:n toimitusjohtajana ja Managing Partnerina sekä Hartwall-Areenan toimitusjohtajana. Mika Sulin ottaa tehtävän vastaan 1.6.2005. Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan johtaja Aki Karihtala jatkaa edelleen Exelin urheiluvälineliiketoiminnassa. Hänen vastuualueenaan on lajikonseptien kuten Nordic Fitness Sportsin, salibandyn ja talvilajien strateginen kehitystyö. Karihtala tulee avustamaan nyt perustettua Exel Sports Oy:tä markkinoinnin ja mallistojen kehittämisprojekteissa tukien siten uuden yhtiön liiketoimintaa. ”Tämä uusi järjestely selkeyttää toimintaamme ja antaa myös minulle aikaa keskittyä Sport-liiketoimintamme kokonaisvaltaiseen kehittämiseen”, Aki Karihtala toteaa. ”Olen tuntenut Mika Sulinin jo useita vuosia ja uskon, että meidän molempien ammattitaito ja kokemus kansainvälisestä urheiluvälineliiketoiminnasta tulee auttamaan Exeliä huomattavasti Sportin jatkokehittämisen suhteen.” ”Exel on kehittänyt menestyksekkäästi vahvan sport- ja fitness -tuoteportfolion ja niiden konseptoinnin. Sillä on voimakas tahtotila kehittyä vahvaksi kansainväliseksi ja kilpailukykyiseksi markkinointi- ja myyntiorganisaatioksi. Päätökseeni vaikutti myös yrityksen toiminnan, tuotteiden ja henkilöiden pitkäaikainen tuntemus. Tehtäväni on erittäin haasteellinen ja mielenkiintoinen, ja haluan tuoda alalta saamani pitkän kansainvälisen kokemuksen ja monipuolisen kontaktiverkkoni Exelin pitkäntähtäimen tavoitteiden ja strategian avuksi ja tueksi”, Mika Sulin sanoo. Mäntyharjulla 14.3.2005 Exel Oyj Ari Jokelainen toimitusjohtaja Lisätietoja: Toimitusjohtaja Ari Jokelainen, Exel Oyj, puh. 050 590 6750 Toimitusjohtaja Mika Sulin, Exel Sports Oy, puh. 040 527 8101 Exel Oyj on vuonna 1960 perustettu komposiittiteknologiayritys. Konsernin toiminta-alueet ovat urheilu ja vapaa-aika sekä teolliset sovellukset. Exelin tunnetuimpia tuotteita ovat maastohiihto-, alppi- ja kävelysauvat, purjelaudan mastot, salibandymailat ja teolliset profiilit. Yrityksen kuusi tehdasta sijaitsevat Suomessa, Saksassa Belgiassa ja Espanjassa. Kansainväliset toiminnot muodostavat noin 80 % konsernin liikevaihdosta, joka oli 83,9 miljoonaa euroa vuonna 2004. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkilöä. Yhtiön osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Lisätietoja: www.exel.net.