Exel voitti International Business Awards –kilpailun sauvakävelykonseptillaan

Exel voitti International Business Awards –kilpailun sauvakävelykonseptillaan Stevie Award® –palkinto ensimmäistä kertaa Suomeen Exel Oyj on voittanut Suomen ensimmäisen kansainvälisen Stevie Award® –palkinnon liike-elämän Oscareiden vuotuisessa International Business Awards –palkinto-ohjelmassa Paras tuotekehitysorganisaatio –luokassa Nordic Walking –konseptillaan. International Business Awards –ohjelma on ainoa maailmanlaajuinen ja kaikenkattava liikemaailman palkinto-ohjelma, joka palkitsee yrityksiä niiden hyvistä saavutuksista. Finalistit karsittiin yli 700 osallistujan joukosta. Valinnan tekivät eri puolilta maailmaa tulevat vapaaehtoiset tuomarit. Palkinnon voitti 82 yritystä. Tämä arvostettu palkinto myönnettiin Exelille sauvakävelyn lanseeraamisesta. Exel aloitti ensimmäisenä yrityksenä maailmassa sauvakävelyn maailmanlaajuisen lanseerauksen ja tämän myötä laji on kasvanut yhdeksi maailman nopeimmin kehittyvistä terveysliikuntalajeista. Lajin aktiiviharrastajia arvioidaan olevan jo yli 6 miljoonaa. Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan johtaja Aki Karihtala ilmoitti Exelin mukaan kilpailuun Nordic Walking –konseptilla. ”Olemme lanseeranneet sauvakävelykonseptin yli 30 maahan, ja oli aika ottaa selvää menestyykö se myös kansainvälisessä Stevie® Awards -kilpailussa. Kansallista menestystähän saimme Inno-Suomi –palkinnon myötä vuonna 2002”, Karihtala kertoo. Sauvakävelyn kehittämistä jo alkuvaiheista lähtien henkilökohtaisesti johtaneen Karihtalan mielestä tämä kansainvälinen palkinto on merkittävä tunnustus innovatiiviselle markkinointityölle, jota Exelillä on toteutettu jo 10 vuoden ajan lajin levittämiseksi ja kaupallistamiseksi. ”Voidaan sanoa, että sauvakävelystä on saatu Exelille ja Suomelle todellinen vientituote. Suomesta lähtee maailmalle muutakin kuin kännyköitä ja paperikoneita”, hän sanoo. ”Lajin maailmanlaajuisena markkinajohtajana jatkamme työskentelyä koko urheiluvälineteollisuuden hyväksi tarjoamalla uusia bisnesmahdollisuuksia. Viimeisimpänä osoituksena tästä voidaan mainita Exelin pohjoisamerikkalaisen tytäryhtiön Exel Sports NA:n Reebokin kanssa solmima mittava markkinointiyhteistyösopimus. Yhteistyö tunnettujen urheiluvälinevalmistajien kanssa perustuu Exelin laajaan sauvakävelykouluttajien ja -tapahtumien verkostoon, jota yhteistyökumppanimme voivat hyödyntää.” Exel vastaanottaa palkinnon New Yorkissa 26.6.2006 järjestettävässä gaalatilaisuudessa, joka lähetetään suorana lähetyksenä videon välityksellä ympäri maailman. Lisätietoja: Aki Karihtala, Exel Oyj:n Sport-liiketoiminnan johtaja, puh. 050 590 6752, aki.karihtala@exel.fi www.exelsports.net www.nordicwalking.com Kuvamateriaalia löytyy Exelin kuvapankista osoitteesta www.exel.net/imagebank. Käyttäjätunnus: Exel ja salasana: Press. Exel Oyj Exel Sports Oy huolehtii Exel Oyj:n kuluttajatuotteiden eli sauvojen ja salibandytuotteiden markkinointi-, myynti-, logistiikka- ja tuotekehitystoiminnoista maailmanlaajuisesti. Sen palveluksessa on noin 40 henkilöä. Exel Sports on emoyhtiö Exel Oyj:n sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö. Konsernin 11 tehdasta sijaitsevat Suomessa, Australiassa, Belgiassa, Isossa-Britanniassa, Itävallassa, Kiinassa ja Saksassa, Kansainväliset toiminnot muodostavat noin 85 % konsernin liikevaihdosta, mikä oli 91 miljoonaa euroa vuonna 2005. Konsernin palveluksessa on 600 henkilöä ja sen osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Lisätietoja: www.exelsports.net. Stevie® Awards–palkinto Stevie® Awards –palkintojen nimi tulee kreikankielisestä kruunattu-sanasta. Kilpailussa on yli 40 kategoriaa kolmessa pääluokassa: paras monikansallinen yritys, paras uusi tuote, paras yhtiön sosiaalinen vastuu ja paras yritysjohtaja. Täydellinen luettelo vuoden 2006 kansainvälisen Stevie® Award –palkinnon voittajista sekä lisätietoja aiheesta on saatavissa osoitteessa www.stevieawards.com/iba.