Exelin ensimmäisestä vuosineljänneksestä tulossa heikko

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.4.2008 klo 09.00 1 (1)

EXELIN ENSIMMÄISESTÄ VUOSINELJÄNNEKSESTÄ TULOSSA HEIKKO

Vuoden 2008 ensimmäisen vuosineljänneksen taloudellista raporttia valmistellessaan Exel on todennut, että alustava toteutuma eroaa merkittävästi Bloombergin nykyisistä markkinakonsensusennusteista, joiden mukaan Exelin liikevaihto olisi 28,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto 3,4 miljoonaa euroa. Tämän johdosta Exel antaa seuraavanlaisen lausunnon:

Alustavien myyntitietojen mukaan konsernin vuoden 2008 ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto tulee olemaan 24 miljoonaa euroa verrattuna edellisvuoden 28,8 miljoonaan euroon.

Heikentynyt myynti johtuu pääasiallisesti Exel Compositesin tuulienergiamarkkinoiden pienentymisestä sekä Saksassa sijainneen Plastics-liiketoiminnan myynnistä. Lisäksi muidenkin segmenttien, erityisesti rakennusteollisuuden, markkinaolosuhteet ovat huonommat. Exel Sports Brandsin myynti vastaa yhtiön ennusteita, mutta on kuitenkin edellisvuotta pienempi.

Myynnin pienentyminen ja kiristyvä hintakilpailu vaikuttavat Exel Compositesin liikevoittoon negatiivisesti. Lisäksi Exel Sports Brandsin liiketoiminta kärsii edelleen korkeasta kustannustasosta ja logistiikkaongelmista ja sen liiketappio tulee olemaan ensimmäisellä vuosineljänneksellä merkittävä korjaavista toimenpiteistä huolimatta. Kaiken kaikkiaan konsernin liikevoiton odotetaan olevan lievästi positiivinen vuoden 2008 ensimmäisellä vuosineljänneksellä (3,5 miljoonaa euroa edellisvuonna vastaavaan aikaan).

27.2.2008 julkaistussa pörssitiedotteessa ennustettiin, että myynnin ei odoteta kasvavan vuodesta 2007. Perustuen ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen sekä markkinoiden yleiseen hiljenemiseen koko vuoden myynnin odotetaan jäävän edellisvuotta pienemmäksi.

Exel julkaisee vuoden 2008 ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen 2.5.2008.

Vantaalla 7.4.2008

EXEL OYJ

Göran Jönsson

Göran Jönsson, toimitusjohtaja, Exel Oyj, puh. +46 708 430 110 tai sähköposti goran.jonsson@exel.fi