• Exel Oyj/

Exelin tulosnäkymä heikentynyt, sauvakävelytuotteiden myynti Keski-Euroopassa edelleen hiljainen

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 4.7.2006 KLO 14.00 EXELIN TULOSNÄKYMÄ HEIKENTYNYT, SAUVAKÄVELYTUOTTEIDEN MYYNTI KESKI-EUROOPASSA EDELLEEN HILJAINEN Alustavien arvioiden mukaan Exel Oyj:n toisen vuosineljänneksen ja alkuvuoden myynti divisioonittain oli seuraava: 1.4.- 1.4.- Muutos 1.1.- 1.1.- Muutos 30.6. 30.6. 30.6. 30.6. 2006/05 Luvut milj. euroa 2006 2005 2006/05 2006 2005 Teollisuus 20,5 15,5 +32 % 38,8 28,0 +38,6 Sport 6,4 9,7 -34 % 14,7 19,0 -23 % Yhteensä 26,9 25,2 +7 % 53,5 46,9 +14 % Exel Oyj:n vuoden 2006 tulosnäkymä on heikentynyt aiemmin arvioidusta Keski-Euroopan sauvakävelytuotteiden alhaisen myynnin johdosta. Tämä johtuu ennakoitua pidempään kestäneestä kauppaketjujen varastojen purkautumisesta. Kokonaiskysynnän ennakoidaan kyseisellä markkinalla olevan koko vuoden selvästi edellisvuotta alhaisemmalla tasolla. Tämän seurauksena Exelin Sport-divisioonan myynti jäi toisella kvartaalilla selvästi edellisvuodesta. Jatkossa kauppaketjujen arvioidaan keskittyvän pääsauvamerkkeihin, mukaan lukien Exel. Teollisuus-divisioonan myynti on kasvanut edelleen merkittävästi toisella kvartaalilla. Teollisuus–divisioonan orgaanisen sekä Pacific Compositesin mukanaan tuoman kasvun avulla konsernin myynnin vuositasolla ennakoidaan kasvavan selvästi edellisvuodesta. Nordic Walking –markkinan alentuneen kysyntätilanteen sekä kertaluonteisten, lähinnä Sport-divisioonaan liittyvien järjestelyerien vuoksi, konsernin tuloksen ennen veroja arvioidaan jäävän selvästi edellisvuodesta. Exel julkaisee toisen vuosineljänneksen osavuosikatsauksen 26.7.2006 klo 11.00. Vantaalla, 4.7.2006 EXEL OYJ Hallitus Lisätietoja: Toimitusjohtaja Ari Jokelainen, Exel Oyj, puh. 050 590 6750 Exel Oyj on johtava kansainvälinen komposiittiteknologiaan keskittynyt konserni, joka erikoistuu pultruusioon, Pull Windingiin ja jatkuvaan laminointiin. Konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia tuotteita teollisiin sovelluksiin ja kuluttajatuotteisiin. Exelin tunnetuimpia tuotteita ovat maastohiihto-, alppi- ja kävelysauvat, antennisuojaprofiilit ja muut teolliset sovellukset. Vuonna 2005 konsernin liikevaihto oli 91 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 600 henkilöä. Yhtiön osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Lisätietoja: www.exel.net.