Exelin yt-neuvottelut Suomessa päättyneet

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.9.2006 KLO 13.30 EXELIN YT-NEUVOTTELUT SUOMESSA PÄÄTTYNEET Exel on saanut päätökseen Sport-liiketoimintaa koskevat 1.9.2006 alkaneet yt-neuvottelut Suomen osalta. Yt-neuvottelut johtuivat Sport-liiketoiminnan kuluttajatuotteiden alentuneesta kysynnästä Saksassa, minkä vuoksi myynti-, jakelu- ja markkinointitoiminnot organisoidaan uudelleen. Neuvottelujen tuloksena irtisanotaan kolme toimihenkilöä. Lisäksi Sport-liiketoiminnan tuotantohenkilöstölle on annettu lomautusvaroitus, joka on voimassa toistaiseksi. Mahdollinen lomautus riippuu tehtaan kuormitustilanteesta tulevaisuudessa ja koskee arviolta 60 – 70 henkilöä. Lomautuksen pituus on enimmillään 90 päivää. Sport-liiketoiminnan ulkomaan myyntiyhtiöissä, joihin valtaosa henkilöstövähennyksistä kohdistuu, yt-neuvottelut jatkuvat toistaiseksi. Neuvottelujen tuloksesta tiedotetaan niiden päätyttyä, arviolta noin kuukauden kuluessa. Mäntyharjussa 7.9.2006 EXEL OYJ Ari Jokelainen toimitusjohtaja Lisätietoja: Toimitusjohtaja Ari Jokelainen, Exel Oyj, puh. 050 590 6750 Exel Oyj on johtava kansainvälinen komposiittiteknologiaan keskittynyt konserni, joka erikoistuu pultruusioon, Pull Windingiin ja jatkuvaan laminointiin. Konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia tuotteita teollisiin sovelluksiin ja kuluttajatuotteisiin. Exelin tunnetuimpia tuotteita ovat maastohiihto-, alppi- ja kävelysauvat, salibandymailat, antennisuojaprofiilit ja muut teolliset sovellukset. Vuonna 2005 konsernin liikevaihto oli 91 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 650 henkilöä. Yhtiön osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Lisätietoja: www.exel.net.