• Exel Oyj/

TOIMITUSJOHTAJA ARI JOKELAINEN EROAA EXELISTÄ. GÖRAN JÖNSSON NIMITETTY EXELIN VÄLIAIKAISEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI.

EXEL OYJ PÖRSSITIEDOTE 23.10.2006 klo 16.00 1 (1)

Exel Oyj:n hallitus on nimittänyt Göran Jönssonin Exelin väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässään Ari Jokelaista, joka on toiminut Exelin toimitusjohtajana vuodesta 1990.

Göran Jönsson on toiminut ylimmän johdon tehtävissä kemianteollisuudessa, viimeksi Nobel Industriesin ja AkzoNobelin palveluksessa Industrial Coatings –liiketoiminnan toimitusjohtajana. Ko. liiketoiminnan vuosittainen liikevaihto on noin 500 miljoonaa euroa.

“Olen vakuuttunut, että Göran Jönssonin pitkäaikainen kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta antaa hänelle kaikki edellytykset kehittää Exelin Teollisuus-liiketoimintaa globaalisti. Hän tulee antamaan täyden tukensa Teollisuuden liiketoimintojen integraatiolle ja kasvulle sekä kannattavuuden parantamisen edellyttämille toimenpiteille. Osana työtehtäviään Göran Jönsson tulee työskentelemään yhdessä Exelin hallituksen kanssa pitkäaikaisen toimitusjohtajan nimittämiseksi”, Exelin hallituksen puheenjohtaja Ove Mattsson sanoo.

Exel listautui Helsingin Pörssiin vuonna 1998. Tänä aikana Exelin liikevaihto on kolminkertaistunut ja yhtiö on nyt astumassa uuteen kehitysvaiheeseen. Yhtiön hallitus ja Ari Jokelainen ovat sopineet, että Jokelainen eroaa Exel Oyj:n palveluksesta. Ari Jokelainen jatkaa yhtiön toimitusjohtajana 20.11.2006 saakka, jolloin Göran Jönsson ottaa vastaan toimitusjohtajan tehtävän. Ari Jokelainen siirtyy partneriksi Sponsor Capital Oy:öön tammikuussa 2007.

”Ari Jokelaisen johdolla Exelistä on tullut maailman johtava pultruusioyritys. Olemme sopineet, että nyt, uuden kehitysvaiheen kynnyksellä on sopiva aika toimitusjohtajan vaihdokselle yhtiön yhä nopeamman kansainvälistymisen ja strategisen fokusalueen, Teollisuus-liiketoiminnan, myötä”, Ove Mattsson sanoo. ”Yhtiön hallitus haluaa kiittää Ari Jokelaista erinomaisista tuloksista niiden 16 vuoden aikana, jotka hän on toiminut yhtiön toimitusjohtajana.”

Göran Jönsson on syntynyt vuonna 1947. Hän on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Lundin yliopistosta Ruotsista. Göran Jönsson ottaa uuden tehtävän vastaan 20.11.2006. ”Otan uuden tehtävän vastaan erittäin mielelläni. Exel on vahva yhtiö, jossa on osaava henkilökunta, erittäin mielenkiintoinen tuotevalikoima ja valtavia kasvumahdollisuuksia”, Göran Jönsson sanoo.

Vantaalla 23.10.2006

EXEL OYJ

Toimitusjohtaja Ari Jokelainen, Exel Oyj (20.11.2006 saakka), puh. 050 590 6750
Ove Mattsson, Exel Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, puh. +46 733 727 280 tai +46 8 788 5080 (sihteeri)
Toimitusjohtaja Göran Jönsson, Exel Oyj (20.11.2006 alkaen), puh. +46 708 43 0110

Exel Oyj on johtava kansainvälinen komposiittiteknologiaan keskittynyt konserni, jonka erikoistuu pultruusioon, Pull Windingiin ja jatkuvaan laminointiin. Konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia tuotteita teollisiin sovelluksiin ja kuluttajatuotteisiin. Exelin tunnetuimpia tuotteita ovat maastohiihto-, alppi- ja kävelysauvat, salibandymailat, antennisuojaprofiilit ja muut teolliset sovellukset.