Ympäristösertifikaatti myönnetty Exel-konsernin Suomen yksiköille

Ympäristösertifikaatti myönnetty Exel-konsernin Suomen yksiköille

Bureau Veritas Certification on myöntänyt Exel-konsernin Suomen yksiköille, Kivaran ja Mäntyharjun tehtaille, ISO 14001 –standardin mukaisen ympäristösertifikaatin. Exel on tiettävästi ensimmäinen pultruusioalan yritys maailmassa, jolle ko. sertifikaatti on myönnetty.

ISO 14001 on kansainvälinen ympäristöhallinnan standardi. Standardin mukaan toimiva organisaatio tunnistaa tärkeät ympäristönäkökohdat ja riskit, ja asettaa tavoitteita jatkuvaa systemaattista parantamista varten. Säännölliset auditoinnit ja seuranta ovat tärkeä osa arviointiprosessia.

ISO 14001 –sertifikaatin lisäksi Bureau Veritas Certification on aiemmin myöntänyt Exel Groupille ISO 9001 –laatusertifikaatin. Konsernisertifikaatissa yhdistettiin Exeliin liitettyjen yksiköiden erilliset laatujärjestelmät ja ne sertifioitiin yhtenä kokonaisuutena. Konsernin laatusertifikaatti kattaa Exelin Suomen yksiköiden lisäksi Ison-Britannian, Itävallan ja Australian yksiköt. Tavoitteena vuoden 2007 aikana on laajentaa sertifikaatti kattamaan myös Belgian ja Kiinan yksiköiden toiminnot.

Varatoimitusjohtaja Vesa Korpimies, puh. 050 590 6754 tai sähköposti vesa.korpimies@exel.net

EXEL LYHYESTI
Exel Oyj on johtava kansainvälinen komposiittiteknologiaan keskittynyt konserni, joka erikoistuu pultruusioon, Pull Windingiin ja jatkuvaan laminointiin. Konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia tuotteita teollisiin sovelluksiin ja kuluttajatuotteisiin. Exelin tunnetuimpia tuotteita ovat maastohiihto-, alppi- ja kävelysauvat, salibandymailat, antennisuojaprofiilit ja muut teolliset sovellukset. Vuonna 2006 konsernin liikevaihto oli 112 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 550 henkilöä. Yhtiön osakkeet noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Lisätietoja: www.exel.net.