Exide Intact GP -tiimin sponsoriksi kauden 2019 Moto2-ajoissa

Exide Technologies (http://www.exide.fi/), maailmanlaajuinen kuljetus- ja teollisuusalojen energianvarastointiratkaisujen toimittaja, on solminut sponsorointisopimuksen Intact GP -tiimin kanssa alkaneelle Moto2 Grand Prix -kaudelle. MotoGP-ajot kiinnostavat laajaa yleisöä TV:ssä, radiossa ja verkossa.

Tämän vuoden Intact GP -tiimissä on mukana Marcel Schrötter, kiinnostava saksalainen kilpa-ajaja, joka sijoittui viime vuoden MM-ajoissa kymmenen parhaan joukkoon, ennen kuin loukkaantuminen keskeytti hetkeksi hänen nousujohteensa. Tiimissä on myös Tom Lüthi, kokenut sveitsiläiskuski, josta leivottiin vuonna 2005 kaikkien aikojen nuorin maailmanmestari.

Vuoden 2019 MotoGP-kauden lähtölaukaus kajahti Qatar Grand Prix -ajoissa 10. maaliskuuta. 19:ta kisatapahtumaa seuraa koko maailman media Eurosport ja Servus TV mukaan lukien. Moottoripyörien kohdalla on monissa tapauksissa kyse prototyypeistä, jotka ennakoivat tulevaa kehitystä, ja ajot ovat sen vuoksi suositut sekä harrastajien että moottoripyörävalmistajien keskuudessa. Exiden logo on esillä Intact GP -tiimin ajokeissa, tiimin kilpailuasuissa ja eri puolilla rataa.

Exiden sponsorointiin kuuluu myös Intact GP -tiimin ensimmäinen osallistuminen uuteen sähkökäyttöisten moottoripyörien MotoE-luokkaan, jossa Intact GP -tiimiä edustaa sveitsiläinen Jesko Raffin. Hän voitti nuorimpana, vain 15 vuoden ikäisenä, Yamaha Cup -mestaruuden ja omaa monen vuoden Moto2-kokemuksen.

Exiden Motorbike & Sport – valikoima kattaa Exide Li-Ion, GEL, AGM Ready, AGM ja perinteiset Conventional -akut, joista kukin on kehitelty omiin erityisiin käyttökohteisiinsa. Exide Li-Ion on jopa 80 % kevyempi kuin vakiomallinen MC-akku, mikä nopeuttaa kiihdytystä, tehostaa jarrujen reagointia ja parantaa ajokin hallintaa. Akku on huoltovapaa, varautuu erittäin nopeasti ja on turvaominaisuuksiltaan huippuluokkaa.

– Olemme erittäin iloisia saadessamme Exiden sponsoriksi, sanoo Intact GP -tiimin Marcel Schrötter. Yrityksellä on johtava valikoima moottoripyöräakkuja, kadehdittava maine ajoturvallisuudessa ja alan pisimmälle kehitettyjä teknologioita. Exiden akut ovat omaa luokkaansa aina Exide Li-Ion akun huippukevyestä muotoilusta Exide Gel -akun poikkeukselliseen syväpurkaussuojaan asti.

2019 kaudesta alkaen Moto2 siirtyy Triumphin kolmisylinterisiin 765 ccm-moottoreihin, joiden suorituskyky on yli 138 hv ja jotka ohittavat takuulla otsikkoja kauan hallinneet Hondan 600 ccm-moottorit. Intact GP:n moottoripyörät varustetaan Kalex Engineering -rungoilla ja Öhlinsin iskuvaimentimilla.

Lisätietoja antavat:
Tor Enlid, Marketing Manager, Exide Technologies Nordic, puh: +46 10 888 62 17, e-mail: tor.enlid@exide.com

Exide Technologies

Exide Technologies (www.exide.com) on globaali yritys, joka toimittaa ratkaisuja sähköenergian varastointiin kuljetus- ja teollisuusaloille. Yli 80 maasta hankkimallaan 130 vuoden kokemuksellaan teknologisesta innovaatiosta yritys kykenee tarjoamaan vakuuttavia ratkaisuja nykypäivän ja tulevaisuuden energiantarpeisiin. Exide valmistaa ja kierrättää kattavaa tuotevalikoimaa ja toimittaa Network Power ja Motive Power -markkinasegmenteille akku- sekä energianvarastointijärjestelmiä ja erikoissovelluksia monille teollisuuden ja elinkeinoelämän alueille kuten esim. maatalous, autoteollisuus, haarukkatrukit ja siivouskoneet, kuljetus ja huolinta, merenkulku, materiaalinkäsittely, puolustusvoimat, kaivosteollisuus, moottoriurheilu, rautatieliikenne, turvallisuusala, televiestintäjärjestelmät, huoltoala ja keskeytymätön virransyöttö (UPS) ym. Exiden motto on: Powering the World Forward. Historiansa ja kokonsa sekä vahvan yrittäjähengen ansiosta Exide on oikea valinta asiakkaille, joille ei riitä pelkkä perinteinen akkutoimittaja.

Avainsanat: