Koulutus Afrikassa Emmi Rissaselle

Report this content

Emmi Rissasen kesä on vasta alussa. Vain muutaman päivän päästä hän on jo matkalla Afrikkaan. Voittajana kansainvälisen vaihto-oppilasjärjestö Explorius Afrikka-kilpailussa hän pääsee kahden viikon matkalle Tansaniaan tutustumaan kulttuuriin, ihmisiin ja ennen kaikkea näkemään, kuinka tärkeää osaa koulutus näyttelee maassa vallitsevan köyhyyden vähentämisessä.

-          Haluan oppia enemmän tavoista auttaa afrikkalaisia, koska se on mielestäni meidän velvollisuutemme auttaa heitä. Ja mikä olisikaan parempi tapa auttaa heitä, kuin antaa heille mahdollisuus hyvään koulutukseen, Emmi sanoo.

Vierailun aikana Emmi pääsee yhdessä muiden seitsemän pohjoismaalaisen voittajan kanssa tutustumaan Explorius sponsoroimiin kouluihin Nzegan alueella. Sponsorointi tapahtuu one-to-one aid konseptin kautta, mikä tarkoittaa sitä, että jokaista vaihto-oppilasta kohden, jonka yhtiö lähettää vaihto-oppilaaksi maailmalle, tuetaan yhden afrikkalaisoppilaan koulunkäyntiä kustantamalla lukukausi- ja tutkintomaksuja ja oppikirjoja. Tämä mahdollistaa sen, että myös kaikkein köyhimmät oppilaat voivat suorittaa tutkinnon. Pitkässä juoksussa näillä ihmisillä on paremmat mahdollisuudet saada työpaikka ja elättää itsensä sekä perheensä. Aid+Education = AiDucatius!

-          Odotan näkeväni matkalla normaalia tansanialaista elämää ja oppivani heiltä jotain. Toivon matkan olevan upea seikkailu, jonka muistaisin koko loppuelämäni ajan. Ja en tietenkään malta odottaa pääseväni safarille näkemään eläimiä!

Haastatellaksesi Emmiä, ole hyvä ja ota yhtetys: risannen.emmi@gmail.com

Saadaksesi lisää tietoa AiDucatiuksesta, ole hyvä ja ota yhteys: mary.juusela@aiducatius.org

Haluaisitko matkustaa Tansaniaan? Osallistu kilpailuun täällä: http://www.explorius.fi/kummioppilaat_afrikassa/voita_matka_tansaniaan/

Lue Emmin haastattelu täältä: http://www.explorius.fi/voita_afrikan_matka/voittajat/

Aid+Education=AiDucatius!
www.aiducatius.org tai mary.juusela@aiducatius.org

AiDucatius on osa Explorius Educationia ja Educatius Internationalia.

Avainsanat:

Pikafaktat

Aid+Education=AiDucatius! Explorius Educationille on tärkeää tukea positiivista muutosta ja teemme sen tavalla jonka osaamme parhaiten: Tarjoamme koulutusta. Yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa rahoitamme paikallisten lasten opiskelua Tansaniassa ja Gambiassa. Aid + Education = AiDucatius! Lisätietoja www.aiducatius.org tai mary.juusela@aiducatius.org AiDucatius on osa Explorius Educationia ja Educatius Internationalia.

Lainaukset

- Haluan oppia enemmän tavoista auttaa afrikkalaisia, koska se on mielestäni meidän velvollisuutemme auttaa heitä. Ja mikä olisikaan parempi tapa auttaa heitä, kuin antaa heille mahdollisuus hyvään koulutukseen, Emmi sanoo.
Emmi Rissanen