F-Secure Anti-Virus voitti arvostetun

F-Secure Anti-Virus voitti arvostetun Virus Bulletin -virustentorjuntapalkinnon Uusi ohjelmistoversio löysi eniten viruksia laajassa testissä Suomalainen tietoturvatoimittaja F-Secure Oyj on voittanut kansainvälisen Virus Bulletin -lehden arvostetun VB100%-palkinnon. Voitto tuli F-Secure Anti-Virus -virustentorjunta-ohjelman uusimmalla versiolla 5. Ohjelmisto löysi vertailutestissä eniten viruksia, lyöden kilpailevat virustentorjuntaohjelmat. Testin tulokset on julkaistu Virus Bulletin - lehden huhtikuun 2000 numerossa. F-Secure Anti-Virus löysi kaikki vapaana tavatut virukset, makrovirukset ja monimuotovirukset. Ohjelmisto pystyi myös tarkistamaan useampia tiedostomuotoja kuin yksikään kilpailijansa. Ohjelmisto tukee mm. ZIP-, TAR-, MIME- ja CAB-arkistointitiedostomuotoja, jonka ansiosta se pystyy torjumaan sähköpostin tai Internetin kautta leviävissä tiedostoissa olevat virukset ennen kuin ne ehtivät aktivoitua. "F-Secure Anti-Virus on uusittu edellisen Virus Bulletin -vertailutestin jälkeen. Tulokset kuitenkin kertovat, että erinomainen löytökyky - josta F-Secure on aina tunnettu - on edelleen tuotteen perusominaisuus", Virus Bulletin -lehti kirjoittaa. "Virus Bulletin -lehden puolueettomat testitulokset osoittavat jälleen kerran, että F-Secure on virustentorjuntateknologian kärjessä", tuotekehitysjohtaja Mikko Hyppönen F-Securesta sanoo. "Olemme erittäin tyytyväisiä, että virustentorjuntaohjelmamme uusi versio sai välittömästi VB100%-palkinnon." Virus Bulletin 100% -palkinto myönnetään virustentorjuntaohjelmille, joka havaitsevat eniten WildList Organizationin raportoimista, vapaana liikkuvista tietokoneviruksista. Vertailutesteissä käytetään aina uusinta WildList-raporttia. Tämän takia testissä menestyvät parhaiten ohjelmat, joihin tehdään tiheimmin viruspäivityksiä. WildListissa on lueteltu kaikki virukset, joiden tiedetään aiheuttavan todellisia virustartuntoja kentällä. Listaa ylläpitää noin 55 vapaaehtoisesta, eri puolilla maailmaa toimivasta yrityksestä ja organisaatiosta koostuva ryhmä. F-Secure on yksi ryhmän jäsenistä. Lisätietoja WildList Organizationista ja Virus Bulletin 100% -testeistä löytyy osoitteista http://www.wildlist.org ja http://www.virusbtn.com/100 Uusin VB100%-palkinto on uusin F-Secure Anti-Viruksen saamista kansainvälisistä tunnustuksista. Muita ovat olleet muun muassa: - Anti-Virus Checkmark level 2, West Coast Labs, Englanti, maaliskuu 2000 - Perfect in-the-wild macro scanner, Virus Test Center Hamburg, Saksa, helmikuu 2000 - Comparative review victory, PCM magazine, Hollanti, helmikuu 2000 - 100% löytökyky, Tampereen yliopiston virustutkimusyksikkö, syyskuu 1999 - Editors Choice, PC Professionell (Saksan PC Magazine), heinäkuu 1999 - ICSA Anti-Virus certification, ICSA.net, yhdysvallat, kesäkuu 1999 F-Secure Oyj Suomalainen F-Secure Oyj kehittää keskitetysti hallittavia mutta laajalle hajautettavia tietoturvaratkaisuja. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu kattava joukko palkittuja integroituja virustentorjunta-, tiedostonsalaus- ja VPN-ratkaisuja työasemiin, palvelimiin ja gateway-koneisiin. F-Secure-tuotteet ja niiden pohjana oleva F-Secure Framework soveltuvat erinomaisesti tietoturvan toimittamiseen palveluna (Security as a ServiceT). Security as a Service -toimittajia voivat olla esimerkiksi yritysten IT-osastot, Internet-palvelutarjoajat (ISP, Internet Service Provider), outsourcing-yritykset ja sovelluspalveluiden tarjoajat (ASP, Application Service Provider). Peruskäyttäjän näkökulmasta Security as a Service on näkymätön, automaattinen, luotettava, aina toimiva ja ajantasainen tietoturva. Ylläpitäjän näkökulmasta Security as a Service tarkoittaa kykyä toimittaa turvamenetelmäpohjaisia (policy-based) hallintapalveluita, ottaa vastaan hälytyksiä ja varmistaa laajalle hajautettujen tietoturvaratkaisujen keskitetty hallinta. F-Secure Oyj on perustettu vuonna 1988. Yhtiön osakkeet on noteerattu Helsingin pörssin päälistalla. F-Secure Oyj:n pääkonttori on Espoossa. Sillä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Japanissa ja Kiinassa (Hong Kong) sekä kolme myyntikonttoria Yhdysvalloissa ja yksi Kanadassa. Valtuutettuja maahantuojia ja jakelijoita on yli 90 maassa ympäri maailmaa. Lisätietoja: F-Secure Oyj Tutkimuspäällikkö Mikko Hyppönen PL 24, 02231 ESPOO puh (09) 8599 0513 fax (09) 8599 0599 sähköposti: Mikko.Hypponen@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00030/bit0002.pdf