F-Secure ja Compaq nostavat taskutietokoneiden tietoturvan uudelle tasolle

F-Secure ja Compaq nostavat taskutietokoneiden tietoturvan uudelle tasolle F-Secure Oyj julkisti tänään yhdessä Compaqin kanssa toisen sukupolven version taskutietokoneisiin tarkoitetusta tiedostonsalausohjelmistostaan F-Secure FileCrypto for Pocket PC Enterprise Editionista. Ohjelmisto esiteltiin julkisuudessa Compaqin iPAQ-kämmenkoneissa Hannoverin CeBIT- messuilla Compaqin mobiililaiteosastolla. Globaali talous on nostanut tietoliikenteen, tuottavuuden ja asiakkaiden odotukset uudelle tasolle. Mobiilit yrityssovellukset tuottavat merkittävää etua yrityksille ja organisaatioille, joiden on toimittava yhteistyökumppaneidensa ja asiakkaidensa lähellä. Mobiilin tietotekniikkakaluston hyödyntämisessä tietoturvasta on kuitenkin huolehdittava erityisen tarkasti. Kämmenlaitteissa luottamuksellinen tieto on liikkuvampaa kuin koskaan ennen. F-Secure FileCrypto for Pocket PC on ominaisuuksiltaan täysiverinen sisällön salaussovellus, jolla taskulaitteet voidaan suojata mahdollisimman tehokkaasti tiedon tahatonta paljastumista vastaan. Tuotteen ensimmäisen sukupolven version salaustoiminnallisuuden ja turvallisen käyttäjätunnistuksen lisäksi uusi versio salaa tietokannat automaattisesti ja tukee monipuolisia ylläpitotoimintoja. F-Secure FileCrypto for Pocket PC Enterprise Edition on ainoa markkinoilla oleva tuote, joka salaa automaattisesti kaikki Pocket PC -laitteen tietokantasovellukset, kuten tallennetut sähköpostiviestit, kalenterin, tehtäväluettelon ja yhteystiedot. "Laitteiden tietoturva on avainasemassa iPAQ-tuotesuunnittelussa. Haluamme varmistaa, että iPAQ-asiakkaamme voivat hyödyntää mobiilien yrityssovellustensa ominaisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla ja että tietoturva on samalla huipputasoa. F-Securen kanssa toteutetulla yhteistyöllä saavutettu tietoturvan tehostaminen on tärkeä osa tätä ajatusmallia", totesi johtaja Karola Bode Compaqilta. "Kämmenlaitteet ovat parhaita esimerkkejä mobiilien järjestelmien hyödyistä. Compaqin iPAQ-kämmenlaitteet ovat houkutteleva vaihtoehto kannettaville tietokoneille. Niiden ominaispiirteistä johtuen ne vaativat myös omanlaisensa tietoturvasovellukset, jotka on optimoitu juuri tälle laitealustalle. Olemme ylpeitä tästä yhteistyöstä Compaqin kanssa. Yhdessä pystymme varmistamaan, että heidän asiakkaansa voivat hyödyntää kämmenlaitteita niin, että heidän tietoturvansa toimii kaikissa olosuhteissa", totesi F-Securen toimitusjohtaja Risto Siilasmaa. Yritysverkoissa F-Secure FileCrypto for Pocket PC Enterprise Edition - ohjelman asennus voidaan hoitaa etätoimintona. Verkon vastuuhenkilöt voivat määritellä tietoturva-asetukset ennakkoon ja toimittaa salausohjelmiston kämmentietokoneeseen minkä tahansa kolmannen osapuolen hallintajärjestelmän mukana. Tuote tukee myös keskitettyä salausavaintenhallintaa tänään julkistetun, F-Secure Key Manager - ohjelman avulla. F-Secure Key Manager on kehittynyt ylläpitotyökalu pääkäyttäjille, jotka huolehtivat F-Secure FileCrypton salausavaimista yrityksissä. Ohjelman avulla salatut tiedot voidaan palauttaa, jos käyttäjä unohtaa salasanansa. F-Secure Key Manager -ohjelman suurimpia etuja ovat keskitetty avainten luonti, turvallinen avainten varmuuskopioiden säilytys sekä helppo salausavainten toimittaminen kaikkiin yrityksen laitteisiin. F-Secure FileCrypto for Pocket PC Enterprise Edition 2.0 on saatavissa F- Securelta sekä Compaqin myyntiyksiköistä huhtikuussa 2002. Yksittäisen lisenssin hinta on 68 E. Suuremmat lisenssimäärät hinnoitellaan erikseen. Compaq Vuonna 1982 perustettu Compaq Computer Corporation ("Compaq") on maailman johtava yrityksille suunnatun informaatioteknologian, palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Lisätietoja Compaqista ja sen tuotteista ja palveluista on saatavissa osoitteesta http://www.compaq.com. F-Secure Oyj F-Secure Oyj on johtava hajautettujen, keskitetysti hallittavien tietoturvaratkaisujen toimittaja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittavia virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus-, sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille, työasemista verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. Vuonna 1988 perustettu F- Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä [HEX: FSC]. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Pohjois-Amerikan yhteystoimisto San Josessa, Kaliforniassa. Yhtiöllä on lisäksi toimistot Saksassa, Japanissa, Ruotsissa ja Englannissa, sekä jälleenmyyjiä yli 90 maassa eri puolilla maailmaa. F-Secure on maailman johtava kämmenlaitteisiin tarkoitettujen sisällön tietoturvaratkaisujen toimittaja. Lisätietoja kämmenlaitteiden suojaamisesta F-Securen tietoturvaratkaisuilla löydätte osoitteesta www.F-Secure.com/wireless. Tervetuloa CeBIT-osastoillemme halliin 6, E42 (F-Secure), ja halliin 1, 4h2 (Compaq Computer): Go Mobile, Stay Secure. Lisätietoja: F-Secure Oyj Björn Werling, Director, Business Development PL 24 FIN-00181 Helsinki Puh +358 9 2520 5670 Fax +358 9 2520 5001 Gsm +358 40 752 0670 Sähköposti: Bjorn.Werling@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00570/wkr0002.pdf