F-Secure ja Datatie yhteistyöhön virustorjunnassa

F-Secure ja Datatie yhteistyöhön virustorjunnassa Virustorjuntapalvelu Datatien tarjoamiin palomuuripalveluihin F-Secure Oyj ja Oy Datatie Ab ovat solmineet yhteistyösopimuksen virustorjunnan laajentamisesta Datatien tarjoamiin palomuuripalveluihin. Virustorjuntapalvelu perustuu Security as a ServiceTM -konseptiin, F- Securen erikseen operaattoreille suuntaamaan ja kehittämään tuotemalliin, jota hyödyntämällä operaattori voi tarjota muiden tietoturvallisten palveluiden kanssa myös virustorjuntaa palveluna. Datatien ja F-Securen yhteistyöllä tuodaan lisäturvaa virusten ja muiden haitallisten ohjelmien torjuntaan päivittäisessä yritysten välisessä viestinnässä. Security as a Service on näkymätön, automaattinen, luotettava, aina toimiva ja ajantasainen tietoturva, jonka avulla voidaan tuottaa turvakäytäntöön perustuvia (policy-based) hallintapalveluita, ottaa vastaan hälytyksiä ja varmistaa laajalle hajautettujen tietoturvaratkaisujen keskitetty hallinta. Datatie vastaa tuotteen jalostamisesta valtakunnallisesti tarjottavaksi palveluksi. Datatie tulee käyttämään ja hyödyntämään palvelutarjonnassaan myös muita F-Securen tuotteita soveltuvin osin ja yhteistyöllä pyritään pitkäjänteiseen kehitystyöhön ja tietoturvallisuuden tason nostamiseen sekä virustorjunnan että myös muiden sitä sivuavien tuotteiden ja palveluiden osalta. Oy Datatie Ab kuuluu Elisa Communications -konserniin ja tuottaa tietoturvapalveluja valtakunnallisena operaattorina. Datatien tietoturvapalvelujen jälleenmyyjinä toimivat Helsingin Puhelin Oyj, Setele Oy, Merkantildata Oy ja paikalliset puhelinyhtiöt kautta maan. Suomalainen F-Secure Oyj kehittää keskitetysti hallittavia mutta laajalle hajautettavia tietoturvaratkaisuja. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu kattava joukko palkittuja integroituja virustentorjunta-, tiedostonsalaus- ja VPN-ratkaisuja työasemiin, palvelimiin ja gateway-koneisiin. F-Secure Oyj on perustettu vuonna 1988. Yhtiön osakkeet on noteerattu Helsingin pörssin päälistalla. F-Secure Oyj:n pääkonttori on Espoossa. Sillä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Japanissa ja Kiinassa (Hong Kong) sekä myyntikonttoreita Yhdysvalloissa ja yksi Kanadassa. Valtuutettuja maahantuojia ja jakelijoita on yli 90 maassa ympäri maailmaa. Lisätietoja: Oy Datatie Ab Tuotepäällikkö Arto Kangas Tietoturvakehityspäällikkö Juha Kalander puh. 01026002, fax 0102638311puh. 01026002, fax 0102638311 sähköposti: arto.kangas@datatie.fisähköposti: juha.kalander@datatie.fi http://www.datatie.fi F-Secure Oyj Johtaja Jukka Kotovirta puh (09) 859 900 fax (09) 8599 0599 sähköposti: Jukka.Kotovirta@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00540/bit0002.pdf