F-Secure ja EDS yhteistyöhön

F-Secure ja EDS yhteistyöhön F-Secure ja EDS (NYSE: EDS) ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan EDS alkaa jälleenmyydä F-Securen tuotteita ja tarjota integraatio- , tietoturvahallinta- ja tukipalveluja F-Securen asiakkaille maailmanlaajuisesti. Lisäksi F-Secure toimittaa tietoturva-aineistoa EDS:n "Cyber Security" -instituuttiin, joka tarjoaa IT-alan ammattilaisille ja kuluttajille tietoturvakursseja hakkereita, tietoturva-aukkoja ja viruksia vastaan. Sopimuksen seurauksena voimavaransa yhdistävät F-Secure, joka on edelläkävijä langattomien ratkaisujen ja verkkoturvatuotteiden alueella ja EDS, joka on markkinajohtaja turva- ja järjestelmäintegraatiotoimituksissa. "F-Securen keskitetysti hallitut tietoturvaratkaisut sopivat hyvin EDS:n maailmanlaajuisesti tunnettuun tietoturvahallinnan tukipalveluun", sanoo F-Securen varatoimitusjohtaja Kimmo Alkio. "Yhdessä voimme tarjota asiakkaille maailmanlaajuisesti ylivoimaisen yhdistelmän tietoturvaratkaisuja ja tukipalveluja". F-Secure ja EDS kehittävät yhdessä kurssimateriaalia EDS:n "Cyber Security" -instituuttiin, joka on erikoistunut lisäämään yritysten henkilökunnan tietoturvatietoisuutta ja teknisiä valmiuksia. F-Secure on antanut asiantuntija-aineistoa www-pohjaisen kurssin kehittämiseen. Kurssi "Malware Fundamentals" koskee virustorjuntaratkaisuja ja on tarkoitettu verkko- ja järjestelmäasiantuntijoille sekä johtajille. Kurssi käsittelee viruksia, matoja, Troijan hevosia, hoaxeja ja hakkerointia. Lisäksi kurssilla opitaan haitallisen koodin vaikutuksista, uhista, virustorjuntamenettelyistä ja vastatoimista. "Me teemme yhteistyötä markkinajohtajien kanssa. Siksi lisäämme mielellämme myös F-Securen ammattitaidon kurssivalikoimaamm", sanoo Bill Hitchcock, EDS:n www-yliopiston ja -koulutuksen maailmanlaajuinen johtaja. "Virukset, kuten "love-bug", aiheuttavat yrityksille miljardien dollarien kustannukset, koska ne vaikuttavat merkitsevästi liiketoimintaan. Taistellaksemme tätä uhkaa vastaan yrityksillä pitää olla teknisen strategian lisäksi myös koulutusstrategia. Mitä enemmän henkilökunta tietää mahdollisista uhista ja vastatoimista, sitä nopeammin se pystyy puolustautumaan, ja uhka pystytään estämään. Tehtävänämme on taistella tätä uhkaa vastaan alan parhaiden yritysten avulla". "EDS osottautui luonnolliseksi yhteistyökumppaniksi F-Securelle", Alkio sanoo. "EDS:lla on ensiluokkaista osaamista verkko-opetuksesta, jossa päivän tietoturvauhkia voidaan selvittää konkreettisesti ja valaisevasti". F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille työasemista, verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna. Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F-Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT-osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä. Yhtiön pääkonttori on Helsingissä ja Pohjois-Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. EDS EDS ja sen tytäryhtiö, liikkeenjohdon konsulttitoimisto A.T. Kearney, palvelevat maailman johtavia yrityksiä ja valtion organisaatioita 55 maassa. EDS:n liikevaihto vuonna 2000 oli 19,2 miljardia (USD). Yhtiö on noteerattu New Yorkin pörssissä (NYSE: EDS) ja Lontoon pörssissä. Lisätietoja: Kimmo Alkio F-Secure Oyj (09) 2520 0700 Kimmo.Alkio@F-Secure.com http://www.F-Secure.com Mendi D. Smith EDS (+1) 972-797-8810 mendi.smith@eds.com http://www.eds.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00470/bit0001.doc