F-Secure ja Symbian aloittavat teknologiayhteistyön

F-Secure ja Symbian aloittavat teknologiayhteistyön F-Secure ja Symbian ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen turvateknologioiden kehittämisestä ja maailmanlaajuisesta markkinoinnista Symbianin käyttöjärjestelmää käyttäville seuraavan sukupolven matkaviestimille. F-Secure on yksi maailman johtavista langattomien laitteiden sisällön tietoturvan kehittäjistä. Liittyminen Symbianin teknologiapartneriksi vahvistaa F-Securen asemaa tämän tärkeän ja nopeasti kasvavan käyttöjärjestelmän kehittäjänä. Sopimuksen myötä F-Secure saa Symbianilta teknologiatietoa aiempaa nopeammin. Symbianin Embedded Technology Partner -yhteistyöohjelma tarjoaa teknologiayhtiöille mahdollisuuden lisäarvoa tuottavien teknologioiden yhteismarkkinointiin ja Symbianin käyttöjärjestelmän kehittämiseen yhdessä Symbianin kanssa. Symbian myös tukee partnereidensa yhteistyötä Symbianin käyttöjärjestelmän lisenssoineiden laitevalmistajien kanssa. Ericsson, Kenwood, Motorola, Nokia, Panasonic, Psion, Sanyo, Siemens ja Sony ovat linsenssoineet Symbianin käyttöjärjestelmän. Jeremy Copp, Symbianin Business Relationships -yksikön johtaja kommentoi: "Symbianin käyttöjärjestelmää käyttävät laitteet pystyvät tallentamaan ja käsittelemään monenlaatuista tietoa. Sisällön turvaaminen luotettavilla tietoturvasovelluksilla on tärkeä osa toimivaa ja turvallista käyttäjäkokemusta. F-Securen sisällön tietoturvatuotteet on optimoitu Symbianin käyttöjärjestelmälle, mikä tekee F-Securesta erinomaisen yhteistyökumppanin Symbianin käyttöjärjestelmää täydentävän turvateknologian kehittäjänä." Ilkka Starck, F-Securen Wireless Security Solutions -yksikön johtaja totesi:" Uudet langattomat laitteet ovat tulevaisuuden henkilökohtaisia tietokoneita. Symbianista on tulossa yksi näiden laitteiden tärkeimmistä käyttöjärjestelmistä ja haluamme olla mukana kehittämässä sille parhaita mahdollisia sisällön tietoturvasolvelluksia. Yhteistyösopimuksella Symbianin kanssa on siinä tärkeä osa." F-Secure on määrätietoisesti kehittänyt langattoman liiketoimintaympäristön tietoturvaa.Vuonna 2000 yhtiö julkisti maailman ensimmäisen Symbianin käyttöjärjestelmässä toimivan sisällön tietoturvaohjelmiston. Liittyminen Symbianin partneriohjelmaan tukee F- Securen johtavaa asemaa kasvavien älypuhelin- ja kommunikaattorimarkkinoiden tietoturvaohjelmistojen kehittäjänä. F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille työasemista, verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna (Security as a Service, SaaS). Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F- Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT- osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä. Yhtiön pääkonttori on Espoossa ja Pohjois-Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja: Matias Impivaara, Manager, Product Marketing, Wireless Security Solutions F-Secure Oyj PL 24 00181 Helsinki Puh. 09 2520 5318 GSM 040 723 6677 E-mail: Matias.Impivaara@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT01450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT01450/bit0001.pdf