F-SECURE LIITTOUTUU CISCO SYSTEMSIN JA iD2 TECHNOLOGIESIN KANSSA

JULKAISTAVISSA 12.4. 2000 F-SECURE LIITTOUTUU CISCO SYSTEMSIN JA iD2 TECHNOLOGIESIN KANSSA EUROOPPALAISISSA VPN-RATKAISUISSA Uusi Security as a Service kumppani Communication Valley yhteistyön ensimmäinen hedelmä MUNCHEN, 12. huhtikuuta 2000. - F-Secure Oyj julkisti tänään RSA- turvallisuuskonferenssissa tekevänsä yhteistyötä Cisco Systemsin ja iD2 Technologiesin kanssa eurooppalaisen VPN-kokonaisratkaisun rakentamiseksi. Se tarjoaa näiden kolmen yhtiön asiakkaille turvamentelmäpohjaisen (policy-based) VPN-ratkaisun, jossa on täydelliset älykorttiominaisuudet ja integraatio julkisen avaimen infrastruktuuriin. "F-Secure on vahva eurooppalainen tietoturvapeluri ja työskentelemme mielellämme näiden vahvojen kumppaneiden kanssa totetuttaaksemme eurooppalaisen kokonaisturvaratkaisun", toteaa Risto Siilasmaa, F-Secure Oyj:n toimitusjohtaja. "Nyt voimme tarjota yrityksille kokonaisturvaratkaisun, joka on turvamenetelmäpohjainen ja tukee älykortteja ja julkisen avaimen infrastruktuuria ollen samalla yhteensopiva koko Internet-infrastruktuurin kanssa". Ensimmäisenä nyt julkistetun kumppanuuden mukanaan tuomana asiakkaana, F- Secure julkisti Security as a Service -aiesopimuksen italialaisen tietoturvaoperaattori Communication Valleyn kanssa. "F-Securella on erinomainen VPN-työasemaohjelmisto, jonka aiomme sisällyttää avainkomponentiksi uuteen palveluumme, joka perustuu Ciscon VPN- ratkaisuun", toteaa toimitusjohtaja Ivan Pastorini Communication Valleystä. "Älykorttien käyttäminen VPN:n kanssa on suurissa organisatioissa erittäin joustava ja helppohoitoinen ratkaisumalli. Älykorteissa yhdistyy korkea turvallisuusaste ja helppokäyttöisyys, mutta lisäksi verkkomanagerit voivat täydellisesti hallita käyttäjäoikeuksia pystymällä nopeasti peruuttamaan vanhentuneet tai käytöstä poistetut kortit", iD2 Technologies -yhtiön markkinointijohtaja Rain Eriksoo kertoo. "Meidän kokemuksemme ja standardeihin perustuvat ratkaisumme yhdessä Ciscon ja F-Securen kanssa muodostavat lyömättömän kokonaisuuden." F-Secure Oyj Suomalainen F-Secure Oyj kehittää keskitetysti hallittavia mutta laajalle hajautettavia tietoturvaratkaisuja. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu kattava joukko palkittuja integroituja virustentorjunta-, tiedostonsalaus- ja VPN-ratkaisuja työasemiin, palvelimiin ja gateway-koneisiin. F-Secure- tuotteet ja niiden pohjana oleva F-Secure Framework soveltuvat erinomaisesti tietoturvan toimittamiseen palveluna (Security as a Service ). Security as a Service -toimittajia voivat olla esimerkiksi yritysten IT-osastot, Internet-palvelutarjoajat (ISP, Internet Service Provider), outsourcing-yritykset ja sovelluspalveluiden tarjoajat (ASP, Application Service Provider). Peruskäyttäjän näkökulmasta Security as a Service on näkymätön, automaattinen, luotettava, aina toimiva ja ajantasainen tietoturva. Ylläpitäjän näkökulmasta Security as a Service tarkoittaa kykyä toimittaa turvamenetelmäpohjaisia (policy-based) hallintapalveluita, ottaa vastaan hälytyksiä ja varmistaa laajalle hajautettujen tietoturvaratkaisujen keskitetty hallinta. F-Secure Oyj on perustettu vuonna 1988. Yhtiön osakkeet on noteerattu Helsingin pörssin päälistalla. F-Secure Oyj:n pääkonttori on Espoossa. Sillä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Japanissa ja Kiinassa (Hong Kong) sekä kolme myyntikonttoria Yhdysvalloissa ja yksi Kanadassa. Valtuutettuja maahantuojia ja jakelijoita on yli 90 maassa ympäri maailmaa. Lisätietoja F-Secure Oyj Jukka Kotovirta, IR-johtaja PL 24 02231 ESPOO puh (09) 859 900 fax (09) 8599 0599 sähköposti: Jukka.Kotovirta@F-Secure.com http://www.F-Secure.com/ ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/13/20000413BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/13/20000413BIT00010/bit0002.pdf