F-Secure Online Solutions ja Elisa Communications tarjoavat yhteistyössä Suomen..

F-Secure Online Solutions ja Elisa Communications tarjoavat yhteistyössä Suomen ensimmäisen ADSL-liittymään integroidun tietosuojaratkaisun Palveluyhteistyö antaa suojan viruksia, hakkerointia ja muita tietoturvauhkia vastaan ESPOO, 13.2.2001, F-Secure Online Solutions (F-SOS), joka on johtava keskitetysti hallittujen tietoturvapalvelujen toimittaja, ja Elisa Communications julkistivat tänään ensimmäiset henkilökohtaiset virustentorjunta- ja palomuuripalvelut suomalaisille ADSL-käyttäjille. Yritykset ovat solmineet sopimuksen, jonka mukaan F-SOS on Elisa Communicationsin ensisijainen tietoturvaratkaisukumppani. Yhteistyön ensimmäisessä vaiheessa tarjotaan henkilökohtaisia virustentorjunta- ja palomuuripalveluja Elisa Communicationsin ADSL-asiakkaille. Ratkaisun ansiosta käyttäjät saavat virustentorjuntapäivitykset ja Personal Firewall -ohjelmistopäivitykset aina Internetiin kytkeytyessään automaattisesti ja huomaamattomasti. Tämä automaattinen ja jatkuva päivitysmenettely tehostaa viruksia, matoja, Troijan hevosia ja muita hyökkäyksiä vastaan tarkoitettua suojaa. Uusien palvelujen ohjelmatoimitukset ja päivitykset jaetaan loppukäyttäjille automaattisesti ja niihin liittyy myös F-SOS:n tukipalvelu Elisan kautta. Uusien F-SOSin tietoturvapalvelujen käyttäjiä ovat palveluntarjoajat ja heidän asiakkaansa. Uudet palvelut ovat Elisan ADSL-käyttäjien saatavissa maaliskuussa 2001. F-Secure Online Solutions on F-Securen omistama yhtiö, joka keskittyy toimittamaan tietoturvapalveluja palveluoperaattorien kanssa loppuasiakkaille. Vuonna 2000 perustettu F-SOS paneutuu sekä kuluttaja- että yritysasiakkaiden kasvavaan tarpeeseen ulkoistaa tietoturvatoimintonsa. Elisa Communications on Suomen johtavia telekommunikaatiopalveluiden toimittajia. Se toimii Suomen lisäksi myös Saksassa ja Baltian maissa. Elisa on Suomessa markkinajohtaja nopeiden tiedonsiirtoyhteyksien toimittajana. "Käyttäjiltä ja palveluntarjoajilta tähän mennessä saatu palaute vahvistaa, että markkinoilla on suuri tarve automaattisille virustentorjunta- ja palomuuripalveluille. Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota yhteistyössä Elisa Communicationsin kanssa alan johtavia, päivitettäviä tietoturvaratkaisuja heidän asiakkailleen", totesi F-Secure Online Solutionsin toimitusjohtaja Kimmo Alkio. "Asiakkaamme vaativat nopeita Internet-yhteyksiä ja hyvää tietoturvaa", kertoi johtaja Juha Malmberg Elisasta. "Yhteistyö F-Secure Online Solutions -yhtiön kanssa kehittää mahdollisuuksiamme palvella asiakkaita entistä paremmin. Samalla se kasvattaa Elisan liiketoimintamahdollisuuksia. F-SOS on innovatiivinen kumppani, jolla on monipuolista osaamista - se on siis mitä parhain vaihtoehto hallittuja tietoturvaratkaisuja tarjoavaksi kumppaniksi." Elisa Communications Elisa Communications välittää elämyksiä ja tietoja ajasta ja paikasta riippumatta. Se on eturivin suomalainen tietoliikenteen kokonaistoimittaja. Konserni tarjoaa puhe-, data- ja internet-palveluita niin langallisesti kuin langattomastikin. Sen verkkoviestintäosaaminen ja internet-palvelut kattavat kaiken sähköpostista sähköiseen kaupankäyntiin. Elisa Communications toimii Suomessa paikallisesti ja valtakunnallisesti. Se on muun muassa markkinajohtaja nopeiden tiedonsiirtoyhteyksien toimittajana. Kansainvälisessä toiminnassa konserni keskittyy Itämeren alueeseen. Painopiste on tähän asti ollut Saksassa ja Baltiassa. Valituilla huippuosaamisen alueilla toiminta on maailmanlaajuista. Konsernin liikevaihtoarvio vuodelle 2000 on 1,27 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee lähes 6500 henkeä. Konsernin keskeiset yhtiöt ovat Elisa Communications Oyj, Oy Radiolinja Ab -konserni, Kolumbus Oy, Mäkitorppa Yhtiöt Oy -konserni, Oy Datatie Ab, Direktia Oy, Oy Heltel Ab, Comptel Oyj, FINNETCom Oy, EPStar Oy, Elisa Kommunikation GmbH. F-Secure Online Solutions (F-SOS) F-Secure Online Solutions on johtava palveluntarjoajille keskitetysti hallittavien tietoturvaratkaisujen toimittaja. Yritys tarjoaa näitä palveluja virustentorjuntaan, tiedostojen salaukseen, hajautettuihin palomuureihin ja salattuihin tietoliikenneyhteyksiin (VPN). F-SOS hyödyntää F-Secure Oyj:n teknologiaa samoin kuin muiden johtavien tietoturvatoimittajien tuotteita ratkaisuvalikoimassaan. F-SOSin palvelutarjonta nopeuttaa uusien tietoturvaratkaisujen käyttöönottoa ja markkinoille tuloa. F-SOS soveltaa ns. Security Online Centre -konseptia toimittaessaan tietoturvaratkaisuja, joilla on korkea turvallisuus ja käytettävyystaso. F-SOS on perustettu vuonna 2000 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Se on F-Secure Oyj:n [HEX:FSC] omistama yhtiö. Lisätietoja: Kimmo Alkio, Olli Rasia, Toimitusjohtaja Osastopäällikkö F-Secure Online Elisa Solutions Communications Oyj Mannerheimintie 12 B Ratapihantie 11 00100 Helsinki 00061 ELISA Puh. 09 2516 6362 Puh. 050 566 5181 Fax 09 2516 6178 Fax 010 26 95181 E-mail: kimmo.alkio@f-E-mail: sos.net olli.rasia@elisa.fi http://www.f-sos.net http://www.elisa.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01320/bit0001.pdf