F-Securelta kattava virustorjuntaratkaisu Palm-laitteisiin

F-Securelta kattava virustorjuntaratkaisu Palm-laitteisiin F-Secure Oyj, joka on johtava keskitetysti hallittavien tietoturvajärjestelmien kehittäjä mobiileja, hajautettuja yritysjärjestelmiä varten, on tuonut markkinoille toisen sukupolven version Palm-laitteille tarkoitetusta virustorjuntatuotteestaan ja - palvelustaan. F-Secure Anti-Virus for Palm OS suojaa Palm- käyttöjärjestelmän laitteita kaikilta vahinkoa tuottavilta ohjelmilta (kuten viruksilta ja troijalaisilta). Tuote asennetaan Palm-laitteeseen ja se sisältää jatkuvan, automaattisen päivityspalvelun sekä teknisen tuen. Tuote sopii kaikkiin laitteisiin, joissa on käyttöjärjestelmänä Palm OS 2.0 tai sitä uudempi versio. F-Secure Corporationin toimitusjohtaja Risto Siilasmaa totesi: "PDA- laitteet eivät ole enää turvassa tietoturvavaaroilta. Seuraavan viruksen esiintymisaikaa on mahdotonta ennustaa, mutta kun virus iskee, F-Securen käyttäjät saavat automaattisesti korjauksen ja ripeimmän mahdollisen suojan laitteilleen." F-Secure Anti-Virus for Palm OS toimii paikallisesti itse laitteessa ja tarjoaa siten jatkuvan suojan. Tuote käynnistää skannauksen HotSyncin jälkeen automaattisesti ja havaitsee kaikki mahdolliset vahinkoa tuottavat ohjelmat. Virusskannaus voidaan käynnistää myös manuaalisesti. Ohjelma on nopea, huomaamaton, ja helppokäyttöinen. Sovellus sisältää aina ajan tasalla olevan virustietokannan, joka siirtyy automaattisesti isäntäkoneeseen ja HotSyncin yhteydessä kannettavaan laitteeseen. Päivitysjärjestelmä on täysin automaattinen eikä vaadi käyttäjältä mitään toimenpiteitä. Tuote on saatavissa heti F-Secure eStoresta osoitteesta wireless.eStore.F- Secure.com. Tuotetta saa myöhemmin maaliskuussa myös hyvin varustetuista Palm-ohjelmia myyvistä verkkokaupoista. Yksi lisenssi maksaa 25 dollaria, ja hinta sisältää ensimmäisen vuoden päivityspalvelun. 14. huhtikuuta 2001 asti tuotteen voi ostaa 15 dollarin erikoishintaan. Yritysasiakkaat, jotka haluavat ostaa useita lisenssejä, voivat ottaa yhteyttä suoraan F-Secureen (wireless-sales@F-Secure.com). Kämmenlaitteiden täydellinen suojaus edellyttää, että sovellus toimii itse laitteessa. Virustorjuntaratkaisut, jotka toimivat isäntätietokoneessa ja skannaavat vain PDA-laitteeseen lähetettäviä tiedostoja, eivät voi suojata laitetta niiltä vahinkoa tuottavilta ohjelmilta, jotka siirtyvät infrapuna- tai muun tiedonsiirron aikana. Asiakkaat haluavat täydellisiä virustorjuntaratkaisuja myös Palm- laitteille. Tuotteen tärkeimpänä kohderyhmänä ovat aktiiviset Palm- laitteiden käyttäjät ja kaikki yrityskäyttäjät, jotka haluavat luotettavaa ja vaivatonta virustorjuntaa sekä siihen liittyvää päivityspalvelua ja tukea. Siilasmaa kertoi koekäytön tuloksista: "Kattavan betatestauksemme tulokset olivat erittäin myönteisiä. 94 prosenttia koekäyttäjistä sanoi, että he olivat jo suositelleet tai suosittelisivat tuotetta muille." F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille työasemista verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna (Security as a Service, SaaS). Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F-Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT-osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä. Yhtiön pääkonttori on Espoossa ja Pohjois-Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja: Arto Halonen, Key Account Manager, Wireless Security Business Unit F-Secure Corporation Pl 24 FIN-02231 Espoo Tel. +358 9 2520 5299 Fax +358 9 2520 5001 Gsm +358 40 748 2200 E-mail: Arto.Halonen@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00720/bit0001.pdf