F-Securelta tietoturvaa Palm-kämmentietokoneisiin

F-Securelta tietoturvaa Palm-kämmentietokoneisiin F-Secure Oyj ja Ruotsin kansaneläkelaitos, Riksförsäkringsverket, ottaa käyttöön F-Securen tietoturvatuotteet Palm-kämmentietokoneissaan. Kauppa koskee F-Securen Anti-Virus for Palm OS- virustentorjuntaohjelmistoa sekä FileCrypto for Palm OS -tiedostojensalaustuotetta, joka on uusin F- Securen sisällönsalaustuote. Riksförsäkringsverket hoitaa Ruotsissa vastaavia tehtäviä kuin Suomen Kansaneläkelaitos ja vastaa muun muassa Ruotsin sosiaaliturvaa ylläpitävistä tietojärjestelmistä. Satoja tuhansia matkapuhelimia ja taskutietokoneita katoaa tai varastetaan tänäkin vuonna. Sitä mukaa kun Palmin käyttöjärjestelmään perustuvat laitteet yleistyvät myös yrityskäytössä, myös niiden muistiin tallennetun tiedon turvaaminen muuttuu yhä tärkeämmäksi. "Kämmentietokoneiden käyttö tarjoaa meille suuria etuja, mutta tuo väistämättä mukanaan myös uudenlaisia tietoturvariskejä. Tiedon luottamuksellisuus on meille ensiarvoisen tärkeää eikä meillä yksinkertaisesti ole varaa ottaa minkäänlaisia riskejä sen suhteen. F- Securen tietoturvatuotteet ratkaisevat tämän ongelman ja tekevät kämmenmikrojen käytön mahdolliseksi ilman pelkoa siitä, että tietoa joutuu ulkopuolisten käsiin," sanoi Anders Nordlander Ruotsin kansaneläkelaitokselta. Tänään julkistettu F-Secure FileCrypto for Palm OS on tallennetun tiedon salausohjelmisto, joka käyttää parhaita käytettävissä olevia salausalgoritmeja Palm-laitteiden muistissa olevien tietojen suojaamiseen. F-Secure FileCrypto for Palm OS täydentää F-Securen tietoturvatuotteiden perhettä, joka kattaa kaikki merkittävät langattomille laitteille tarkoitetut käyttöjärjestelmät. Tuoteperhe sisältää nyt virustentorjunta- ja tiedostojensalaustuotteet Palm, Pocket PC ja Symbian -käyttöjärjestelmille. "Olemme ylpeitä siitä, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kattavan valikoiman luotettavia tietoturvatuotteita kaikille heidän käyttämilleen langattomille laitteille, riippumatta asiakkaan valitsemasta käyttöjärjestelmästä. Uskomme, että tietoturvaohjelmistojen asentaminen kaikkiin laitteisiin heti käyttöönoton yhteydessä on ainoa tapa turvata tiedon luottamuksellisuus kaikissa tilanteissa. On ilo nähdä, että Rikförsäkringsverket on kanssamme samaa mieltä", sanoo F-Secure AB:n toimitusjohtaja Hans Wahlgren. F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille työasemista, verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna (Security as a Service, SaaS). Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F- Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT- osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä. Yhtiön pääkonttori on Helsingissä ja Pohjois- Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja: Anders Norlander, IT-Security Manager Riksförsäkringsverket Södra Järnvägsgatan 41 SE-851 93 Sundsvall Tel. +46 60 187 000 Gsm +46 70 546 9301 Björn Werling, Director, Business Development Wireless Security Solutions F-Secure Corporation PL 24 FIN-00181 Helsinki Finland Tel. +358 9 2520 5670 Gsm +358 40 752 0670 E-mail: Bjorn.Werling@F-Secure.com http://www.F-Secure.com/wireless ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01210/bit0001.pdf