F-Securen integraatiomoduuli Tivoli(R)- yrityshallintaratkaisuihin

F-Securen integraatiomoduuli Tivoli(R)- yrityshallintaratkaisuihin F-Secure Workstation Suite- ja F-Secure Anti-Virus -tuotteille Tivoli Ready(TM) -sertifiointi Suomalainen tietoturvatoimittaja F-Secure Oyj on saanut Tivoli Ready(TM) - sertifioinnin -F-Secure Anti-Virus, F-Secure FileCrypto, F-Secure VPN+ ja F-Secure Distributed Firewall -tuotteilleen (F-Secure Workstation Suite). Tietoturvatuotteet voidaan liittää osaksi Tivoli Systemsin toimittamia yrityshallintajärjestelmiä. F-Secure on samalla julkistanut uuden F-Secure Plus for Tivoli Enterprise(TM) -ohjelmistomoduulin, jonka avulla yritysjärjestelmien ja - verkkojen tietoturva voidaan konfiguroida, ohjata ja valvoa Tivolin kautta. Näin asiakkailla on mahdollisuus yhdistää F-Secure Workstation Suiten kattavat tietoturvatoiminnot Tivolin monipuolisiin hallintatyökaluihin. "Asiakkaamme odottavat, että F-Secure pystyy tarjoamaan monipuolisia tietoturvaratkaisuja niihin hallintaympäristöihin, joihin he ovat jo valmiiksi investoineet", F-Securen toimitusjohtaja Risto Siilasmaa sanoo. "Suurella osalla asiakkaistamme on käytössä juuri Tivoli. Nyt kun F-Secure -tietoturva voidaan yhdistää Tivoli-yrityshallintajärjestelmien monipuolisiin hallintatyökaluihin, pystymme tarjoamaan tietohallinnosta vastaaville työkalut varmistaa yrityksen tietoturva entistä tehokkaammin yrityksen aiemmin valitsemalla ratkaisualustalla". F-Secure Workstation Suite on luotettava ja helppokäyttöinen kokonaisratkaisu, jolla voidaan hoitaa suurin osa yritysten tietoturvasta. Pohjana ovat virustentorjunta-, tiedostosalaus- ja henkilökohtaiset palomuuriohjelmistot, jotka on integroitu turvapolitiikkapohjaisella hallinta-arkkitehtuurilla. "F-Securella on tarjota testattu, yritystason tietoturvaratkaisu. F- Secure- ja Tivoli Enterprise Management -teknologioiden integroinnin tuloksena asiakkaat pystyvät hallitsemaan tietoturvaa vaivattomasti", Tivoli SecureWay(TM) -tuotemarkkinoinnista vastaava johtaja Kate Brew Tivoli Systemsistä sanoo. "Yhteistyön tuloksena syntyy uusi vahva Internet-ajan malli hoitaa tietoturva kaikkialla yrityksessä. Tietoturvaa on mahdollista tehostaa samaan tapaa kuin Tivolin avulla hallitaan tietojärjestelmiä, verkkoja, tietokantoja sekä laitteita." F-Secure on ollut Tivoli Premier Partner vuodesta 1998 lähtien. F-Secure Plus for Tivoli Enterprise -ratkaisun perushinta on 10 euroa per käyttäjä (minimi 500 käyttäjää). Suuremmilla käyttäjämäärillä hinta laskee siten, että yli 10 000 käyttäjän verkoissa hinta on 6 euroa per käyttäjä. Tivoli Systems Inc. Tivoli Systems Inc. toimittaa avoimia ja laajennettavia monialustaratkaisuja verkkojen, järjestelmien, sovellusten ja sähköisen b- to-b -kaupan hallintaan. Yhtiö kuuluu IBM-konserniin. Tivoli toimittaa ratkaisujaan maailmanlaajuisesti omien toimistojensa lisäksi järjestelmäintegraattoreiden, jälleenmyyjien sekä IBM:n myyntikanavien kautta. Yhtiön pääkonttori on Austinissa, Teksasissa. F-Secure Oyj Suomalainen F-Secure Oyj kehittää keskitetysti hallittavia mutta laajalle hajautettavia tietoturvaratkaisuja. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu kattava joukko palkittuja integroituja virustentorjunta-, tiedostonsalaus- ja VPN-ratkaisuja työasemiin, palvelimiin ja gateway-koneisiin. F-Secure- tuotteet ja niiden pohjana oleva F-Secure Framework soveltuvat erinomaisesti tietoturvan toimittamiseen palveluna (Security as a Service(TM)). Security as a Service -toimittajia voivat olla esimerkiksi yritysten IT-osastot, Internet-palvelutarjoajat (ISP, Internet Service Provider), outsourcing-yritykset ja sovelluspalveluiden tarjoajat (ASP, Application Service Provider). Peruskäyttäjän näkökulmasta Security as a Service on näkymätön, automaattinen, luotettava, aina toimiva ja ajantasainen tietoturva. Ylläpitäjän näkökulmasta Security as a Service tarkoittaa kykyä toimittaa turvapolitiikkapohjaisia (policy-based) hallintapalveluita, ottaa vastaan hälytyksiä ja varmistaa laajalle hajautettujen tietoturvaratkaisujen keskitetty hallinta. F-Secure Oyj on perustettu vuonna 1988. Yhtiön osakkeet on noteerattu Helsingin pörssin päälistalla. F-Secure Oyj:n pääkonttori on Espoossa. Sillä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Japanissa ja Kiinassa (Hong Kong) sekä kolme myyntikonttoria Yhdysvalloissa ja yksi Kanadassa. Valtuutettuja maahantuojia ja jakelijoita on yli 90 maassa ympäri maailmaa. Lisätietoja: F-Secure Oyj Santeri Kangas, Product Development Manager PL 24 02231 ESPOO puh (09) 859 900 fax (09) 8599 0599 sähköposti: Santeri.Kangas@F-Secure.com http://www.F-Secure.com/ ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00760/bit0002.pdf