F-Securen tuotteet hallittavissa HP OpenView ohjelmistolla

F-Securen tuotteet hallittavissa HP OpenView -ohjelmistolla F-Secure Oyj on integroinut tietoturvatuotteensa Hewlett-Packardin HP OpenView VantagePoint -järjestelmänhallintaohjelmistoon. F-Securen sovellusten integrointi HP OpenView VantagePoint -ohjelmistoon antaa yrityksille mahdollisuuden hallita useimpia tietoturvasovellusten ominaisuuksia tutun HP OpenView -hallintakonsolin kautta. F-Secure on tiettävästi ainoa tietoturva-ratkaisujen toimittaja, jonka tuotteet ovat suoraan integroitavissa HP:n järjestelmänhallinta-alustaan. F-Secure tarjoaa ainutlaatuisen, integroidun tietoturvapaketin yritysten tietoverkkoihin, pöytäkoneisiin ja kannettaviin tietokoneisiin. F- Securen tuotteissa kaikki tietoturvan neljä tärkeää osa-aluetta - tiedostojen salaus, verkon salaus, virussuojaus ja palomuuritoiminnot - yhdistyvät yhdeksi keskitetysti hallittavaksi ratkaisuksi. Tietoturvaa voidaan soveltaa kannettaviin koneisiin, pöytäkoneisiin, palomuureihin, palvelimiin, sähköpostiin, langattomiin laitteisiin ja muihin tietotekniseen infrastruktuuriin kuuluviin komponentteihin. Sovelluksiin sisältyy useita kokoonpanoja seuraavista tuotteista: F- Secure Distributed Firewall, F-Secure Anti-Virus, F-Secure FileCrypto ja F-Secure VPN+. Kaikki nämä tuotteet toimivat saumattomasti yhdessä ja antavat parhaan mahdollisen tietosuojan tietoverkkoja käyttäville yrityksille, joilla on etätyöntekijöitä sekä paljon matkustavia tai vain väliaikaisesti yrityksen verkkoon yhteydessä olevia työntekijöitä. F-Securen tuotteet on integroitu jo aikaisemmin BMC PATROL - järjestelmänhallinta-ohjelmistoon, Computer Associatesin Unicenter TNG - ohjelmistoon ja Tivoli Enterprise -ratkaisuihin. Kun tuotteet on integroitu nyt myös HP OpenView VantagePoint -ohjelmistoon, F-Securen tietoturvaratkaisut ovat integroitavissa kaikkiin johtaviin järjestelmänhallinta-ohjelmistoihin. F-Secure Oyj:n toimitusjohtaja Risto Siilasmaa sanoi: "Järjestelmänhallintaohjelmistojen merkitys on kasvanut, joten tietoturvatoimittajien on aiheellista integroida ratkaisunsa markkinajohtajien, kuten Hewlett-Packardin, järjestelmiin. Suurin osa Internet-operaattoreista, sovelluspalvelujen tarjoajista ja teleliikenneoperaattoreista käyttää jo järjestelmänhallinnassaan HP OpenView -ratkaisua. Näillä organisaatioilla on yleensä hyvin isot, 10 000 - 50 000 solmukoneen tietoverkot, ja F-Securen integrointituote antaa niille sekä HP:n järjestelmänhallinta-ohjelmiston että F-Securen tietoturvaratkaisujen hyödyt. Asiakkaat saavat optimaalisen hyödyn kalliisiin ja usein mutkikkaisiinkin hallintatyökaluihin tekemistään investoinneista ja hyötyvät myös ensiluokkaisen tietoturvaohjelmiston eduista." F-Securen tuotteiden integrointi HP OpenView VantagePoint -ohjelmistoon mahdollistaa tietoturvamenetelmien keskitetyn hallinnan sekä helpottaa F- Securen ohjelmistojen tunnistamista, hallintaa ja jakelua. Tuotteen suositushinta on 10 euroa asiakaskonetta kohden vähintään 500 asiakaskoneen ympäristössä. F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikillekeskeisille laitealustoille työasemista verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna (Security as a Service, SaaS). Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F- Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT- osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä [HEX:FSC]. Yhtiön pääkonttori on Espoossa ja Pohjois- Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja: F-Secure Oyj Jukka Kapanen, Tuotepäällikkö Pl 24 FIN-02231 Helsinki Tel. 09 2520 5241 Fax 09 2520 5001 Gsm 040 516 9811 E-mail: Jukka.Kapanen@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/10/20010410BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/10/20010410BIT00450/bit0001.pdf