ICL Data valitsi F-Securen palvelujensa tietoturvaratkaisuksi Pohjoismaissa

ICL Data valitsi F-Securen palvelujensa tietoturvaratkaisuksi Pohjoismaissa ICL Data on valinnut F-Securen omien yritystason palvelukokonaisuuksiensa tietoturvatoimittajaksi Pohjoismaissa. ICL Data ryhtyy hyödyntämään Security as a ServiceT -tietoturvapalveluja Helsingissä sijaitsevasta valvontakeskuksestaan käsin. "Valitsimme F-Securen tietoturvatoimittajaksemme siksi, että yhtiöllä on visio keskitetysti hallittavasta, integroidusta tietoturvasta," osastopäällikkö Juha Korsimaa ICL:stä kertoo. "F-Securen ratkaisujen avulla pystymme toimittamaan huippuluokan tietoturvapalveluja yhdessä muiden sovelluspalvelujen kanssa, mikä merkitsee loppuasiakkaille merkittäviä kustannussäästöjä." Yksi ICL Datan ensimmäisistä F-Secure -pohjaisista tietoturva-asiakkaista on Trio Group (aikaisemmalta nimeltään Abacus Oy). Yhtiö toimittaa kiinteitä ja langattomia puhelinjärjestelmiä, joiden tarkoituksena on helpottaa tiedonkulkua organisaatioiden sisällä sekä parantaa työntekijöiden tavoitettavuutta ja yritysten palvelutasoa. "Olemme innostuneita tekemään yhteistyötä ICL Datan ja F-Securen kanssa", hallinto- ja talousjohtaja Risto Kettunen Trio Groupista sanoo. "Kun saamme tietoturvan kokonaispalveluna näin luotettavilta kumppaneilta, voimme rauhassa keskittyä omaan ydinliiketoimintaamme eli kehittämään ja markkinoimaan yritysten tavoitettavuusratkaisuja." F-Securen toimitusjohtaja Risto Siilasmaa korostaa, että ICL:llä on pitkä kokemus ulkoistettujen ja etähallittavien palveluiden toimittajana. "Yhtiöllä on valmiina prosessit, pätevyys ja käytännön taidot hoitaa Security as a Service -konsepti nopeasti ja luotettavasti asiakkaidensa hyödyksi." F-Secure Oyj Suomalainen F-Secure Oyj kehittää keskitetysti hallittavia mutta laajalle hajautettavia tietoturvaratkaisuja. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu kattava joukko palkittuja integroituja virustentorjunta-, tiedostonsalaus- ja VPN-ratkaisuja työasemiin, palvelimiin ja gateway-koneisiin. F-Secure-tuotteet ja niiden pohjana oleva F-Secure Framework soveltuvat erinomaisesti tietoturvan toimittamiseen palveluna (Security as a ServiceT). Security as a Service -toimittajia voivat olla esimerkiksi yritysten IT-osastot, Internet-palvelutarjoajat (ISP, Internet Service Provider), outsourcing-yritykset ja sovelluspalveluiden tarjoajat (ASP, Application Service Provider). Peruskäyttäjän näkökulmasta Security as a Service on näkymätön, automaattinen, luotettava, aina toimiva ja ajantasainen tietoturva. Ylläpitäjän näkökulmasta Security as a Service tarkoittaa kykyä toimittaa turvamenetelmäpohjaisia (policy-based) hallintapalveluita, ottaa vastaan hälytyksiä ja varmistaa laajalle hajautettujen tietoturvaratkaisujen keskitetty hallinta. F-Secure Oyj on perustettu vuonna 1988. Yhtiön osakkeet on noteerattu Helsingin pörssin päälistalla. F-Secure Oyj:n pääkonttori on Espoossa. Sillä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Japanissa ja Kiinassa (Hong Kong) sekä kolme myyntikonttoria Yhdysvalloissa ja yksi Kanadassa. Valtuutettuja maahantuojia ja jakelijoita on yli 90 maassa ympäri maailmaa. Lisätietoja: F-Secure Oyj Johtaja Jukka Kotovirta PL 24 02231 ESPOO puh (09) 859 900 fax (09) 8599 0599 sähköposti: Jukka.Kotovirta@F-Secure.com ICL Data Osastopäällikkö Juha Korsimaa, puh +358 9 567 8524 fax. +358 9 567 8599 sähköposti: Juha.Korsimaa@ICL.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00390/bit0002.pdf