Kämmenlaitteiden tietoturvan hallinta helpompaa kuin koskaan

Kämmenlaitteiden tietoturvan hallinta helpompaa kuin koskaan F-Secure Oyj julkisti tänään F-Secure Key Manager -ohjelmiston, joka on monipuolinen hallintatyökalu pääkäyttäjille, joiden tehtävänä on ylläpitää F-Securen sisällönsalaustuotteita yritysympäristössä. F-Secure Key Managerin suurimpia etuja ovat keskitetty avainten luonti, turvallinen avainten varmuuskopioiden säilytys sekä helppo salausavainten ja varasalasanojen toimittaminen kaikkiin yrityksen laitteisiin. Perinteinen informaatiojärjestelmien tietoturva on suunniteltu turvaamaan kiinteät toimistojärjestelmät ulkopuolisia uhkia vastaan. Tänään kilpailukyvyn säilyttäminen vaatii kuitenkin sitä, että yritykset investoivat mobiileihin yrityssovelluksiin. Kämmenlaitteita käytetään jo nyt pankkimaailmassa taloustietojen käsittelyyn, terveydenhuollossa ja sosiaalitoimessa kotikäynneillä, huoltotoiminnassa varaosatilanteen tarkistamiseen sekä vakuutustarkastuksessa vahinkoilmoitusten tekoon suoraan vahinkopaikalta. Mobiililaitteiden turvallinen käyttö edellyttää tietoturvasovellusten asentamista jokaiseen laitteeseen. Inhimillisten virheiden välttämiseksi näitä sovelluksia on ylläpidettävä ja päivitettävä automaattisesti. "Tietoturvan asentaminen, päivittäminen ja ylläpito eivät saisi olla työntekijöiden henkilökohtaisena rasitteena. Ainoa tapa saavuttaa tämä tavoite on automatisoida tietoturvasovellukset mahdollisimman pitkälle. Automatisoinnin olisi katettava myös loppukäyttäjän tuki- ja varmistuspalvelut. F-Secure Key Manager tuo nämä valmiudet nyt myös kämmenkoneiden ylläpitoon", kertoo F-Securen varatoimitusjohtaja Kimmo Alkio. F-Secure Key Manager on pitkälle kehitetty hallintatyökalu, jolla ylläpidetään F-Secure FileCrypto -tuoteperheen salausavaimia. Pääkäyttäjä voi luoda F-Secure Key Managerilla turvallisia avainten toimituspaketteja ja suojata ne erillisillä asennussalasanoilla, joita F- Secure FileCrypto kysyy asennuksen yhteydessä. Avainpaketti voidaan toimittaa kohdelaitteelle sähköpostilla tai millä tahansa yrityksen käyttämällä hallintajärjestelmällä. Jos loppukäyttäjä unohtaa laitteen salasanan, F-Secure Key Managerin avulla salattu tieto saadaan uudelleen käyttöön. Pääkäyttäjä yksinkertaisesti todentaa käyttäjän henkilöllisyyden yrityksen tietoturvapolitiikan mukaisesti ja toimittaa sitten hajamieliselle käyttäjälle varasalasanan, jonka avulla tämä saa laitteen tiedot turvallisesti käyttöönsä riippumatta käyttäjän tai laitteen sijaintipaikasta. F-Secure FileCrypto on monipuolinen salausohjelmisto, joka suojaa mobiili- ja kämmenlaitteiden muistiin tallennetut tiedot tahatonta paljastumista vastaan. Käytettäessä F-Secure Key Manager -tuotetta, F- Secure FileCrypton salausavaimet ja varasalasanat, joilla pääkäyttäjä pääsee käyttämään F-Secure FileCrypton suojaamia laitteita, voidaan tallentaa turvalliseen tietokantaan yhdessä käyttäjätietojen kanssa. F-Secure Key Manager -tuotetta esitellään Pocket PC -laitteiden avulla CeBIT-messuilla Hannoverissa Saksassa, hallissa 6 osastolla E42 (F- Secure) ja hallissa 1 osastolla 4h2 (Compaq). F-Secure Oyj F-Secure Oyj on johtava hajautettujen, keskitetysti hallittavien tietoturvaratkaisujen toimittaja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittavia virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus-, sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille, työasemista verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. Vuonna 1988 perustettu F- Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä [HEX: FSC]. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Pohjois-Amerikan yhteystoimisto San Josessa, Kaliforniassa. Yhtiöllä on lisäksi toimistot Saksassa, Japanissa, Ruotsissa ja Englannissa, sekä jälleenmyyjiä yli 90 maassa eri puolilla maailmaa. F-Secure on maailman johtava kämmenlaitteisiin tarkoitettujen sisällön tietoturvaratkaisujen toimittaja. Lisätietoja kämmenlaitteiden suojaamisesta F-Securen tietoturvaratkaisuilla löydätte osoitteesta www.F-Secure.com/wireless. Lisätietoja: F-Secure Oyj Matias Impivaara, Marketing Manager, Handeld security PL 24 FIN-00181 Helsinki Puh. +358 9 2520 5318 Faksi +358 9 2520 5001 GSM +358 40 723 6677 Email: Matias.Impivaara@F-Secure.com http://www.F-Secure.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00760/wkr0002.pdf