Kimmo Alkio F-Securen varatoimitusjohtajaksi

Kimmo Alkio F-Securen varatoimitusjohtajaksi Kimmo Alkio siirtyy F-Securen varatoimitusjohtajaksi. Alkion vastuualueena on tästä päivästä lukien yhtiön operatiiviset toiminnot sisältäen myynnin, markkinoinnin, taloushallinnon ja asiakastuen. Alkio on toiminut F-Secure Online Solutions (F-SOS) -tytäryhtiön toimitusjohtajana viime vuoden elokuusta lähtien. Ennen sitä hän oli toiminut myynnin ja markkinoinnin johtotason tehtävissä sekä liiketoiminnan vetovastuussa Compaq/Digitalin organisaatiossa, sekä Euroopan että maailman laajuisissa tehtävissä. "Kimmon kokemus ja näytöt käytännön operatiivisesta johtamisesta ovat yrityksellemme merkittävä pääoma", toteaa toimitusjohtaja Risto Siilasmaa. " F-SOS on edistynyt erinomaisesti ja pystyy nyt valmiina yhtiönä jatkamaan liiketoiminnan kasvua vahvan johtoryhmänsä turvin myös ilman Kimmoa. Tämä mahdollistaa hänen arvokkaan osaamisensa hyödyntämisen koko konsernin tasolla". F-Secure Online Solutionsin vt. toimitusjohtajaksi siirtyy yhtiön talous- ja henkilöstöjohtaja Olli Heinonen. Yhtiön strategia ja tavoitteet säilyvät muuttumattomina. F-Secure Oyj F-Secure Oyj on suomalainen yritys, joka toimittaa hajautettuja, keskitetysti hallittavia tietoturvaratkaisuja. F-Securen tuotevalikoima sisältää palkittuja, keskitetysti hallittuja virustentorjunta-, tiedosto- ja verkkosalaus- sekä hajautettuja palomuurituotteita yritysten kaikille keskeisille laitealustoille työasemista, verkkolaitteisiin ja palvelimista langattomiin taskutietokoneisiin. F-Securen tuotteet sopivat tietoturvan toimittamiseen myös palveluna (Security as a Service, SaaS). Palvelu tarjoaa luotettavan, aina toimivan ja ajanmukaisen tietoturvan hajautetulle käyttäjäkunnalle. F- Securen tuotteet ja ratkaisut voidaan toimittaa asiakkaiden omien IT- osastojen tai palveluntarjoajien kautta. Ratkaisujen avulla turvakäytäntöpohjainen tietoturva ja tarvittavat hälytykset saadaan kaikkiin laitteisiin, joilla tietoa luodaan ja tallennetaan tai joilta tietoa haetaan. Vuonna 1988 perustettu F-Secure Oyj on noteerattu Helsingin pörssissä. Yhtiön pääkonttori on Helsingissä ja Pohjois- Amerikan pääkonttori San Josessa. Yhtiöllä on lisäksi toimistoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja: F-Secure Oyj Risto Siilasmaa, toimitusjohtaja puh (09) 2520 5510 Kimmo Alkio, varatoimitusjohtaja puh (09) 2520 4110 Jukka Kotovirta, johtaja puh (09) 2520 5542 http://www.F-Secure.com/ ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/19/20010619BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/19/20010619BIT00030/bit0001.pdf