• F-Secure/

AV-Comparatives -organisaatio arvioi F-Securen strategiseksi johtajaksi päätelaitteiden suojauksessa ja reagoinnissa

Riippumaton testausorganisaatio AV-Comparatives on luokitellut F-Securen strategiseksi johtajaksi Endpoint Prevention and Response (EPR) -raportissaan.

F-Secure Elements -päätelaitteiden suojaus sekä päätelaitteiden havainnointi- ja reagointiominaisuudet saivat riippumattoman testausorganisaation huipputason sertifikaatin.

AV-Comparatives -raportti dokumentoi 10 eri tietoturvatoimittajan suorituskykyä testeissä, jotka simuloivat 50 erillistä kohdistettua hyökkäysskenaariota. Ratkaisut sertifioitiin sitten kolmella eri tasolla: Strategic Leaders, CyberRisk Visionarys ja Strong Challengers.

— Strategic Leaders -maininnan saivat yritykset, jotka tarjoavat organisaatioille maailmanluokan suojausominaisuuksia kevyillä kustannuksilla. Nämä organisaatiot ymmärtävät asiakkaidensa tietoturvainvestointien tarpeen ja tarjoavat maailmanluokan suojaa rajoittamatta liiketoimintaa. F-Securen suorituskyky testeissämme täyttää ja ylittää nämä odotukset, kertoo Peter Stelzhammer, AV-Comparativesin perustaja.

AV-Comparatives -organisaation arvio perustuu modulaarisen ja pilvipohjaisen alustan F-Secure Elementsin päätelaitesuojaus (EPP) ja päätelaite havaitsemis- ja reagointikomponenteille (EDR) tehtyihin testeihin.

AV-Comparatives -organisaation mukaan F-Secure Elementsin tärkeimpiä etuja ovat:

• Alhaiset kokonaiskustannukset (TCO) 5 vuoden aikana
  • Erilaisten hälytysten yhdistäminen ja priorisointi
  • Yksinkertainen konfigurointi ja käyttöönotto verkkotunnus- tai työryhmäympäristössä
  • Erilaiset vastausvaihtoehdot havaituille uhille ja tiedot turvallisuusoperaatiokeskuksen (SOC) analyytikoille tutkittavaksi/tarkastettavaksi
  • Poikkeukselliset ominaisuudet käyttäjien suojaamisessa, erityisesti ennen kuin uhat etenevät käyttäjäympäristön sisällä
  • Helppokäyttöinen ja intuitiivinen hallintakonsoli, joka tarjoaa hyödyllistä kontekstitietoa SOC-analyytikoille uhkien priorisoimiseksi
  • Hyvä kartoitus MITRE:n taktiikoihin, tekniikoihin ja menettelyihin (TTP:t), jotka tarjoavat SOC-analyytikoille dataa tutkittavaksi ja tarvittaessa eskaloitavaksi

— AV-Comparatives -organisaation arvio vahvistaa F-Securen asemaa edelläkävijänä EPP- ja EDR- kyvykkyyksissä.   Heidän arvionsa osoittaa myös F-Securen sitoutumisen tarjota tietoturvaratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä suojautumaan kuluttamatta aikaa ja resursseja muilta organisaation osilta, kertoo Leszek Tasiemki (Head of Products for Business Security, F-Secure).

Lisätietoja tuloksista on saatavilla osoitteessa: https://www.f-secure.com/en/business/resources/strategic-leader-in-av-comparatives-endpoint-prevention-and-response