• Fabula/

E-kirjojen tilauspalvelu Fabula julkistetaan virallisesti Helsingin Kirjamessuilla

Report this content

Uraauurtava e-kirjojen tilauspalvelu Fabula on ollut avoinna Suomessa noin kolmen viikon ajan. Alan bloggaajat ovat ottaneet palvelun vastaan innostuneesti ja Fabulan avajaistarjoukset myytiin loppuun. Lyhyessä ajassa Fabula on hankkinut Suomessa noin 200 maksavaa asiakasta.

Fabulan tarjoama tilauspalvelu perustuu kiinteään kuukausimaksuun. 14,99 euron kuukausimaksua vastaan asiakas saa rajattoman lukuoikeuden Fabulan kirjavalikoimaan. Kiinteän kuukausimaksun myötä kirjat ovat asiakkaan saatavilla missä vain, milloin vain.

Fabula aloitti Suomessa 11 kustantajan kanssa. Mukana ovat muun muassa Siltala, Myllylahti, SKS ja Into kustannus. Tällä hetkellä Fabulan katalogissa on noin 450 nimikettä. Palvelu on saanut kiitosta valikoiman monipuolisuudesta. Mukana on tuoreinta kaunokirjallisuutta, kuten Siri Pettersenin fantasiatrilleri ”Odininlapsi” Jalavalta. Myös tietokirjallisuuden puolelta löytyy runsaasti ajankohtaisia teoksia, esimerkiksi Vastapainon kustantama Hannu Simolan esseekokoelma ”Koulutusihmeen paradoksit”.

Fabula tähtää kirjojen Spotifyksi. Järjestämme kirjamessuilla lehdistötilaisuuden, jossa kerromme lisää yrityksestä sekä Fabulan suunnitelmista Suomen markkinoilla. Esittelemme kuinka palvelu toimii lukijan näkökulmasta. Lisäksi kerromme miten Fabula mahdollistaa niin kustantajan kuin kirjailijankin voittojen lisäämisen. Kerromme myös mitä etuja tilauspalvelu tarjoaa normaaliin e-kirjamyyntiin verrattuna; miten tilauspalvelu voi auttaa kasvattamaan sähköisten kirjojen markkinoita sekä miten Fabula aikoo kääntää kirja-alan paikallaan junnaavat myyntiluvut reippaaseen kasvuun.

Lehdistötilaisuus järjestetään Helsingin Kirjamessuilla perjantaina 23. lokakuuta klo 17.

Paikkana on Messukeskuksen konferenssihuone numero  215.

Tilaisuudessa on catering-tarjoilu ja kaikille toimittajille tarjotaan ilmaista lukuaikaa Fabulaan.

Lisätietoja:

Antti Randell