Favoptic alentaa tunnettujen piilolinssimerkkien hintoja jopa 40 prosenttia

1 mars 2012

Favoptic, johtava silmälasien nettikauppa, alentaa nyt tuntuvasti suosituimpien piilolinssien hintoja. Suomalaiset asiakkaat voivat nyt ostaa tunnettujen valmistajien linssejä jopa 40 prosenttia aiempaa halvemmalla. ”Piilolinssien ei tarvitse maksaa enempää”, sanoo Carl Erik Eriksson, Favopticin toimitusjohtaja.

Favoptic, joka on jo 11 vuotta toiminut silmälasien nettikauppana, aloitti viime vuonna piilolinssien myynnin netissä, samalla tutulla periaatteella.

– Favopticin tavoitteena on olla edullisin piilolinssien ja silmälasien toimittaja, toteaa Carl Erik Eriksson, entinen lastenkirurgi, joka on Favopticin perustaja ja vetäjä.

– Kun päätimme laajentaa valikoimaamme kattamaan myös piilolinssit, oli selvää että seuraamme samaa hinnoittelumallia kuin silmälaseissa. Eli halvimmat hinnat mutta laadusta tinkimättä. Meiltä se onnistuu, koska Favopticilla ei perinteisistä optikkoliikkeistä poiketen ole kalliita liiketiloja, myymälähenkilökuntaa tai väliportaita.

– Favopticin linssit tulevat samoilta valmistajilta jotka toimittavat myös muille optikkoliikkeille. Mutta ostamamme määrät ovat volyymeiltaan niin suuria, että voimme painaa hinnat alas. Alennamme nyt muun muassa sellaisten valmistajien kuin Johnson & Johnsonin, Cooperin sekä Bausch & Lombin tuotteiden hintoja.

Lisätietoja:
Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic,
S-posti: carl.erik@favoptic.com
Puhelin: 46 707 77 09 10.
Katso myös www. favoptic.fi

Favoptic, joka perustettiin 11 vuotta sitten, alkoi ensimmäisenä maailmassa myydä silmälaseja netissä. Favopticilla on satoja tuhansia asiakkaita Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa ja Saksassa. Linssien hiominen voidaan nykyaikaisella digitaalitekniikalla tehdä entistä tarkemmin ja asiakkaiden yksilölliset tarpeet huomioiden. Kun silmälasit ovat valmiit, ne lähetetään postitse tilaajalle. Koska silmälasit toimitetaan suoraan asiakkaalle ilman väliportaita, Favopticin tuotteiden ei tarvitse maksaa enempää.