FAVOPTICIN LEHDISTÖAAMIAISEN SUOSIO YLLÄTTI ILOISESTI

Ruotsalaisen Favopticin tiedotustilaisuus houkutteli keskiviikkona 11.9.2013 hotelli Kämpin Paavo Nurmi kabinetteihin sankoin joukoin silmälaseista kiinnostunutta kutsuvierasyleisöä. Pressiaamiaiset ovat ruotsalaiselle Favopticille jo perinteisiä Tukholmassa, mutta Suomessa yritys esiintyi nyt ensimmäistä kertaa medialle.

Favoptic on yritys, joka aloitti ensimmäisenä maailmassa silmä- ja aurinkolasien myynnin internetin kautta. Internetin kautta tapahtuva myynti mahdollistaa tuotteiden edullisuuden, kaupanteon väliportaiden kuten myymälöiden, henkilökunnan ym. kustannuksia nostavien yksityiskohtien jäädessä pois myyntikuvioista. Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Carl Erik Eriksson kertoo:

"Reilussa kymmenessä vuodessa Favoptic on laajentanut asiakaskuntansa käsittämään Ruotsin lisäksi myös Suomen, Norjan, Tanskan ja Saksan. Asiakkaita on nykyään satojatuhansia, eikä kehitys tule pysähtymään tähän."

Favoptic tarjosi hotelli Kämpiin kokoontuneille kiinnostuneille katsauksen yrityksen viimeaikaisesta innovatiivisesta kehityksestä. Uusimpien silmä- ja aurinkolasimallistojen lisäksi erityistä kiinnostusta herätti Favopticin lanseeraama ympäristöystävällinen, kierrätetyistä muovipulloista valmistettu PET-kehys, joka tulee ensi kevätmallistossa saamaan vaihtoehtoisia malleja nykyisen rinnalle. Oma edullinen piilolinssimerkki, sekä käyttäjälle helppo ja valaiseva uusi tapa sovittaa silmälasikehyksiä internetissä saivat myös innostuneen vastaanoton.

Uutena asiana tilaisuudessa kerrottiin myös vasta aloitetusta Favopticin ja Suomen Meripelastusseuran välisestä yhteistyöstä; Jokaisista Favopticin kevät-kesäaikana Suomessa myymistä polarisoiduilla linsseillä varustetuista aurinkolaseista yritys lahjoittaa 1,5€ Suomen Meripelastusseuralle. "Yhteistyömme Ruotsin Sjöreddningssällskapetin kanssa toimi hyvin viime kesänä, ja toimintaa päätettiin laajentaa myös Suomeen. Henkilökohtaisesti vietän paljon aikaa veneelläni ja tiedän kuinka tärkeät polarisoidut lasit ovat aurinkoa vastaan purjehtiessa, kun edessä on esimerkiksi melojia", totesi toimitusjohtaja Carl Erik Eriksson, itsekin intohimoinen purjehtija.

Uusien silmälasikehysten sovittaminen Favopticin henkilökunnan neuvojen ja ohjeiden saattelemina sai kutsuvieraat innostumaan, eivätkä hotelli Kämpin Paavo Nurmi -kabinettien monet peilit tahtoneet riittää innokkaiden sovittelijoiden tungeksiessa niiden edessä. Favopticin parin tunnin esittely suomalaiselle medialle antoi hyvän pohjan yrityksen tunnettuuden lisäämiselle ja seuraaville pressitilaisuuksille, joista ehkä Ruotsin tapaan tulee perinne myös täällä meillä.

www.favoptic.fi

Lisätietoja: Carl Erik Eriksson, toimitusjohtaja, Favoptic,
S-posti: carl.erik@favoptic.com
 Puhelin: 46 707 77 09 10.

Favoptic myy netissä silmälaseja, jotka toimitetaan asiakkaalle suoraan linssihiomosta ilman välikäsiä tai ylimääräisiä kustannuksia. Sen takia Favopticin hinnat ovat niin edulliset. Favoptic oli maailman ensimmäinen silmälasien nettiliike. Yhtiö perustettiin 11 vuotta sitten ja asiakkaita on tällä hetkellä Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2011 Favoptic aloitti myös omien piilolinssien myynnin. Lisää tietoa löydät www.favoptic.fi

Avainsanat: