Nettihaastaja Favoptic tuo uuden tuotekonseptin Suomen markkinoille

Ruotsalainen Favoptic on jo muutaman vuoden ajan toimittanut silmälaseja myös suomalaisille asiakkaille. Ruotsissa silmälasit ovat vapaata kauppatavaraa ja jo yli 100 000 suomalaista on havainnut, että silmälasit kannattaa tilata suoraan Ruotsista. Favopticin menestys perustuu eritoten edullisiin hintoihin ja asioimisen helppouteen. Tämän syksyn uutuus on Favoptic Personal PrintTM, palvelu jonka kautta myös suomalaiset asiakkaat voivat itse suunnitella silmälasinsa.

Favoptic Personal PrintTM –konseptin ideana on, että asiakas voi yksinkertaisella tavalla itse suunnitella silmälasiensa designin. Tämä tapahtuu siten, että asiakas siirtää Favopticin suunnitteluohjelman avulla haluamiaan kuvia, kuviopohjia tai värejä valitsemiensa silmälasien aisoihin. Kuvia voi lisäksi työstää muun muassa pienentämällä, suurentamalla, kääntämällä ja siirtämällä, kunnes design on saanut lopullisen asunsa. Kuten Favopticin normaaliin toimintatapaan kuuluu, asiakas voi ilman kustannuksia lainata sovituskehyksiä kotiin kokeiltavaksi. Kokonaishinta itse designatuille silmälaseille on 49 euroa, sisältäen kehykset, omilla vahvuuksilla hiotut linssit sekä postikulut. Favoptic on myynyt silmälaseja netissä jo kahdeksan vuoden ajan. Edulliset hinnat, korkea laatu ja asioimisen helppous ovat tekijöitä, joiden ansiosta yrityksestä on kasvanut vahva haastaja erittäin kilpailluilla silmälasimarkkinoilla. Favoptic toimii tällä hetkellä Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa sekä Norjassa ja on hiljattain aloittanut toimintansa myös Saksassa.

Avainsanat: