Fazer tarjoaa elämän eväitä TET-harjoittelijoille

Fazer-konsernin vuonna 2006 käynnistynyt Elämän Eväät -hanke kannustaa nuoria luovuuteen, aktiivisuuteen ja omaehtoiseen tekemiseen. Hanke toteutetaan yhteistyössä Nuorten Akatemian kanssa. Tänä syksynä hanketta laajennetaan kattamaan myös koululaisten työharjoittelu Fazer-konsernissa.

Fazer tarjoaa tänä syksynä paikkoja työelämään tutustumiseen (TET-harjoittelu)13–16-vuotiaille Elämän Eväät -hankkeensa kautta. Tavoitteena on tarjota nuorille mielenkiintoisia ja inspiroivia työharjoittelukokemuksia sekä tutustuttaa heitä Fazeriin työpaikkana ja yrityksenä.

”Meillä on vuosittain useita kymmeniä TET-harjoittelijoita. Elämän Eväät -hankkeen kautta olemme halunneet tehdä harjoittelupaikkojen tarjontaa näkyvämmäksi ja nuorille helpommin lähestyttäväksi”, sanoo rekrytointipäällikkö Katariina Ahonen Fazer Amicasta. ”On tärkeää, että nuorilla on mahdollisuus tutustua erilaisiin ammatteihin ja näin kirkastaa omia ajatuksia siitä minkälainen työ tuntuu omimmalta”, Ahonen jatkaa.

Työharjoittelun aikana nuoret työskentelevät 1–2 viikon jakson Fazer-konsernissa, jonka toimialat Fazer Amica ja Fazer Leipomot tarjoavat monipuolisia työtehtäviä. TET-harjoittelijoilla on mahdollisuus tutustua mm. ravintolatöihin (kahvila-apulainen, salityöntekijä), toimistotehtäviin (apulainen, lähetti) sekä leipomotöihin (pakkaaja, lähettämöapulainen). Harjoittelun kautta Fazer haluaa antaa alasta kiinnostuneille nuorille arvokasta työkokemusta ja eväitä ammatinvalintaan.

TET-harjoittelijat saavat harjoittelujaksojensa alkaessa oman Elämän Eväät TET-paketin, joka sisältää mm. T-paidan ja TET-materiaalikansion. Harjoittelujakson päättyessä nuoret saavat todistuksen harjoittelustaan Fazer-konsernissa.

Harjoittelusta kerrotaan laajasti Fazerin Elämän Eväät -sivustolla osoitteessa www.elamanevaat.fi. Sivuston kautta voi hakea myös TET-paikkoja 25. syyskuuta alkaen.

Brand Manager Nina Törhönen, Fazer-konserni, puh. 040 509 3792, nina.torhonen@fazer.fi

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja ja leipomotuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa. Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kolme toimialaa, jotka tarjoavat makuelämyksiä omilla aloillaan: Fazer Amica, Fazer Leipomot ja Fazer Venäjä. Fazer Amica on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, jonka perustehtävänä on tarjota hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Yritys toimii Pohjoismaissa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä. Fazer Leipomot valmistaa tuoreita ja maukkaita leipomotuotteita Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Fazer Venäjä vastaa Fazerin leipomotoiminnoista Venäjällä ja on yksi Venäjän johtavista leipomoyrityksistä. Fazerin tärkein osakkuusyhtiö on Pohjoismaiden suurin suklaa- ja sokerimakeisyritys Cloetta Fazer. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2007 oli noin 1,2 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa on noin 15 000 henkeä.