Cloetta Fazer laajentaa yhteistyötään Valoran kanssa travel trade -kaupassa

Cloetta Fazer laajentaa yhteistyötään tanskalaisen Valora Trade Travel Retail A/S:n kanssa vahvistaakseen asemaansa Pohjoismaiden travel trade -markkinoilla (laiva- ja lentoliikenteessä). Laajennettu yhteistyö käynnistyy toukokuussa 2006.

Lautoilla ja lentokentillä tapahtuva makeismyynti on tärkeä kanava pohjoismaisille makeisyhtiöille. Travel trade -kauppa on kuitenkin muuttunut viime vuosina kovasti verovapaan myynnin loputtua EU-maissa vuonna 1999 ja Baltian maiden liityttyä EU:hun vuonna 2004. – Matkustaminen ei ole kuitenkaan vähentynyt, pikemminkin päinvastoin. Ihmiset matkustavat vapaa-ajallaan ja työasioissa entistä enemmän. Makeiset ovat monien mielestä ihanteellinen tuliainen, sanoo Cloetta Fazerin Suomen myynti- ja markkinointiyhtiön toimitusjohtaja Jesper Åberg, joka vastaa konsernin travel trade -myynnistä. Travel trade on nykyisin merkittävä markkinasegmentti Cloetta Fazerille. Yhtiö haluaa jatkossakin panostaa Pohjoismaiden travel trade -segmenttiin tavoitteenaan lujittaa asemaansa markkina-alueella, jolla kilpailu on kovaa. – Meillä on nykyisin vahva asema Ruotsin, Suomen ja Baltian maiden laiva- sekä lentoliikenteessä. Näillä alueilla yhteistyötä kehitetään myös jatkossa suoraan asiakkaiden kanssa. Norjan, Tanskan ja Pohjois-Saksan matkustusmarkkinoilla on kuitenkin kehitystarvetta, ja uskomme, että yhteistyö Valoran kanssa vahvistaa asemaamme näillä alueilla, Jesper Åberg toteaa. Yhteistyön myötä makeisten travel trade -myyntiin erikoistunut Valora ottaa vastatakseen Cloetta Fazerin makeisten myynnistä muun muassa Color Line-, Stena Line- ja Scandlines-yhtiöiden aluksille 1. toukokuuta 2006 lähtien. – Olemme ylpeitä Cloetta Fazerin meitä kohtaan osoittamasta luottamuksesta ja haluamme vahvistaa asemaamme luotettavana sekä sitoutuneena yhteistyökumppanina pohjoismaisessa travel trade -kaupassa, sanoo Valora Trade Travel Retail -yhtiön toimitusjohtaja Dan Kongsted. – Osana Valoran vahvaa tavaramerkkivalikoimaa Cloetta Fazer pystyy parantamaan jakeluaan ja näkyvyyttään myymälöissä sekä tehostamaan kampanjoitaan Norjassa, Tanskassa ja Pohjois-Saksassa, Jesper Åberg toteaa.