Cloetta Fazer Sverige AB:n toimitusjohtaja Åsa Magnusson jättää toimensa

Åsa Magnusson ja Cloetta Fazer Sverige AB:n hallitus ovat sopineet siitä, että Åsa Magnusson jättää toimensa yhtiön toimitusjohtajana 30.6.2006. Cloetta Fazer Sverige AB on Cloetta Fazer-konsernin ruotsalainen tytäryhtiö.

– Olen ollut Cloetta Fazer Sverige AB:n toimitusjohtaja seitsemän vuotta ja vastannut kahden fuusion toteuttamisesta Ruotsissa, ensin Candelian fuusiosta ja sitten Cloettan ja Fazer Makeistoimialan yhdistymisestä. Molemmat yhdistymiset ovat olleet menestyksellisiä ja olemme saavuttaneet vahvan aseman Ruotsin suklaa- ja sokerimakeismarkkinoilla. Olemme nyt siirtymässä uuteen vaiheeseen yhtiön kehityksessä uudistetun organisaation voimin. Minusta tämä on hyvä ajankohta muutokselle myös toimitusjohtajatoimessa, Åsa Magnusson sanoo. – Omalta osaltani koen, että minulla on mahdollisuus tarttua uusiin haasteisiin toisenlaisessa roolissa. Vielä on liian aikaista sanoa mitään tarkempaa – nämä ajatukset hahmottuvat lähiaikoina, Åsa Magnusson jatkaa. – Haluan kiittää Åsa Magnussonia hänen merkittävästä työpanoksestaan yhtiön puolesta kaikkina näinä vuosina. Ennen kaikkea hänen panoksensa myötävaikutti Ruotsissa ratkaisevalla tavalla Cloettan ja Fazer Makeistoimialan onnistuneeseen yhdistymiseen. Toivotan hänelle onnea ja menestystä tulevien haasteiden parissa, sanoo konsernijohtaja Karsten Slotte. Prosessi Åsa Magnussonin seuraajan valitsemiseksi on loppusuoralla ja Cloetta Fazer tiedottaa tästä tarkemmin myöhemmin.