Fazerin lakritsi maistuu suomalaisille myös uusin kuvioin

Fazerin lakritsi on myynyt mukavasti keväisen designuudistuksen jälkeen. Lakritsi on nousemassa nostalgisesta tuotteesta uudeksi trendiksi, mikä tuo paljon uusia kasvumahdollisuuksia. Uusin Fazerin lakritsituote on pikkupussi.

- Fazerin lakritsi on myynyt mukavasti designudistuksen jälkeen. Lakritsituotteidemme menekki on jopa kasvanut jonkin verran vuoden ensimmäisen puoliskon aikana, kertoo markkinointijohtaja Mervi Hernberg Cloetta Fazer Makeiset Oy:stä. Fazerin perinteisen lakritsin uusi ilme paljastettiin helmikuussa ja uuden designin mukaiset tuotteet ovat löytyneet kauppojen hyllyiltä huhtikuusta alkaen.

- Suomalaiset ottivat lakritsin uudet kuviot innostuneesti vastaan; kääreen ulkoasun uudistamisesta saamamme palaute on ollut pääosin erittäin myönteistä. Designin punamustavalkoinen retroilme ihastutti ja sai lempinimiä heti niin mediassa kuin makeisten ystävien keskuudessa. Ihmiset tunnistivat tutun lakritsin hengen uudistuneesta mutta perinteikkäästä designista, kertoo Hernberg.

- Huolellinen tutkimustyö kuluttajien kanssa uuden ulkoasun löytämiseksi palkittiin. Samoin rohkeus ja halu olla kiinni tässä päivässä, Hernberg toteaa.

LAKRITSI YKSI SYKSYN PUSSIUUTUUKSISTA

Fazerin lakritsiperhe vahvistuu nyt uudella 100 gramman pikkupussilla, joka nähdään kaupoissa syyskuussa. Kyseessä on Fazerin tuttu lakritsi pieninä paloina designpakkauksessa.
- Tammikuussa on jälleen luvassa uutuus lakritsirintamalla, lupaa Hernberg.

Lakritsin lisäksi uusissa 100 gramman pikkupusseissa on valittavana Pantteri Duo, klassinen Lontoo rae sekä Tutti Frutti Mix. Samalla entiset 200 gramman pussit ovat vaihtuneet 180 gramman Suosikit-sarjaksi. Kaupan hyllyiltä löytyvät lisäksi myös tutut 400 gramman jumbopussit. – Haluamme tarjota erilaisia pussikokoja erilaisiin kulutustilanteisiin. Pienemmät pussit omaan nautintoon ja isommat jaettavaksi, toteaa Hernberg.

Lue lisää syksyn Fazer-uutuuksista osoitteesta www.cloettafazer.fi (”Tuotteet”)