Jesper Åbergia ehdotetaan Cloetta Fazerin uudeksi toimitusjohtajaksi

Cloetta Fazer AB:n hallitus ehdottaa, että Jesper Åberg nimitetään uudeksi toimitusjohtajaksi ja konsernijohtajaksi vuodenvaihteesta alkaen. Jesper Åberg toimii nykyään Cloetta Fazerin toiminnan toimitusjohtajana Suomessa.

Kuten aikaisemmin on ilmoitettu, on Cloetta Fazer AB:n toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Karsten Slotte henkilökohtaisista syistä ilmoittanut yhtiön hallitukselle muuttavansa takaisin Suomeen ja jättävänsä toimensa yhtiön johdossa.

Cloetta Fazer AB:n hallitus on tänään yksimielisesti ehdottanut, että Jesper Åberg nimitetään Cloetta Fazer AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi ja konsernijohtajaksi. YT-neuvottelut aloitetaan Ruotsin yhtiölain mukaisesti mahdollisimman pian.

KTM Jesper Åberg (39) tuli Fazer Makeistoimialan palvelukseen vuonna 1994 controller-tehtäviin. Hän työskenteli 1990-luvun lopussa kaksi vuotta Fazer Makeistoimialan tanskalaisten tytäryhtiöiden osto- ja logistiikkapäällikkönä Kööpenhaminassa. Fazer Makeistoimialan ja ruotsalaisen makeisyhtiö Cloettan yhdistyessä vuonna 2000, hänet nimitettiin Cloetta Fazer -konsernin business controlleriksi. Samalla hänestä tuli konsernin johtoryhmän jäsen. Vuotta myöhemmin hänet nimitettiin myös Suomen tuotantoyhtiö Cloetta Fazer Suklaa Oy:n toimitusjohtajaksi sekä konsernin Venäjän ja Baltian myynnin aluejohtajaksi. Vuonna 2003 hänet nimitettiin myynti- ja markkinointiyhtiö Cloetta Fazer Makeiset Oy:n toimitusjohtajaksi Suomessa.

– Jesper Åbergilla on laaja kokemus alasta ja yrityksestämme ja hän on oikea henkilö kehittämään Cloetta Fazer -konsernia edelleen. Hänen aikanaan Suomen toiminta on kehittynyt erittäin myönteisesti ja hänellä on lisäksi hyviä johtamisominaisuuksia, sanoo Cloetta Fazer AB:n hallituksen puheenjohtaja Anders Dreijer.

Tukholmassa 9.11.2006