Karsten Slotte muuttaa takaisin Suomeen ja jättää tehtävänsä Cloetta Fazerin konsernijohtajana

Cloetta Fazer AB:n toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Karsten Slotte on henkilökohtaisista syistä ilmoittanut yhtiön hallitukselle muuttavansa takaisin Suomeen ja jättävänsä toimensa yhtiön johdossa.

– Tarkkaa lopettamisajankohtaa ei ole sovittu, vaan Karsten Slotte on ilmoittanut olevansa yhtiön käytettävissä kunnes hänen seuraajansa on ottanut vetovastuun. Olemme nimittäneet rekrytointitoimikunnan ja rekrytointiprosessi hänen seuraajansa nimittämiseksi on aloitettu. Palaamme asiaan kun rekrytointiprosessi on viety loppuun, sanoo Cloetta Fazer AB:n hallituksen puheenjohtaja Anders Dreijer.

Karsten Slotte toimi Fazer Makeistoimialan toimialajohtajana vuosina 1997 – 2000. Hän muutti Ruotsiin Cloettan ja Fazer Makeistoimialan yhdistyessä vuonna 2000, jolloin hänet nimitettiin Makeistoimialan johtajaksi ja Cloetta Fazerin varatoimitusjohtajaksi. Toukokuussa 2002 hänet nimitettiin Cloetta Fazerin konsernijohtajaksi.

– Karsten Slotten aikana Cloetta Fazerin vahvoja tuotemerkkejä on pystytty kehittämään määrätietoisesti ja yhtiön asema Suomessa ja Ruotsissa on entisestäänkin vahvistunut. Lisäksi hänellä on ollut oleellinen rooli Cloettan ja Fazer Makeistoimialan yhdistämisprosessissa ja hän on alusta asti työskennellyt vahvan Cloetta Fazer -identiteetin luomiseksi. Me hallituksen jäsenet ymmärrämme hyvin hänen perustellun päätöksensä muuttaa takaisin Suomeen yhdessä perheensä kanssa, Anders Dreijer sanoo.

Tukholmassa 1. marraskuuta 2006