Tom Lindblad nimitetty Cloetta Fazer Makeiset Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi Suomessa

Tom Lindblad (s. 1968) on 2.1.2007 alkaen nimitetty Cloetta Fazer -konsernin Suomen tytäryhtiön Cloetta Fazer Makeiset Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän seuraa Jesper Åbergia, joka vuodenvaihteessa siirtyy Cloetta Fazer -konsernin toimitusjohtajaksi ja konsernijohtajaksi.

Tom Lindblad on työskennellyt Fazer Makeistoimialalla ja Cloetta Fazerilla eri myyntitehtävissä vuodesta 1992. Vuosina 2003–2006 hän toimi asiakasjohtajana ja toukokuussa 2006 hänet nimitettiin myyntijohtajaksi vastuualueenaan Suomen myyntiorganisaation toiminta ja tulos. Uudessa tehtävässään Cloetta Fazer Makeiset Oy:n toimitusjohtajana hän vastaa toiminnasta Suomessa, Baltiassa, Keski-Euroopassa ja IVY-maissa. Hän on myös Cloetta Fazer -konsernin johtoryhmän jäsen.

– Jesper Åberg on tehnyt erinomaista työtä Suomen tytäryhtiön johdossa ja asemamme Suomen markkinoilla on vahva. Kaiken kaikkiaan kilpailutilanne makeisalalla on viime vuosina kiristynyt huomattavasti. Siksi olen erittäin tyytyväinen siitä, että Suomen tytäryhtiön uusi toimitusjohtaja tulee talon sisältä. Tom Lindblad tuntee niin yhtiön kuin makeisalan erinomaisesti, sanoo konsernijohtaja Karsten Slotte.

Cloetta Fazerilla on Suomessa noin 40 prosentin markkinaosuus ja suurimmat tavaramerkit Suomen markkinoilla ovat Fazerin Sininen, Pantteri, Geisha, Ässät ja Dumle. Yhtiö on viime vuosina kasvanut tasaisesti huolimatta siitä, että kokonaismarkkinat eivät juuri ole kasvaneet. Cloetta Fazerin suurin tavaramerkki on Fazerin Sininen, joka vuonna 2006 valittiin Suomen arvostetuimmaksi tavaramerkiksi Markkinointi & Mainonta -lehden teettämässä tutkimuksessa.