Helsingin Pääpostin postisali herää uuteen loistoon loppuvuoden juhlakaudeksi

Fazer Ravintolat avaa marras-joulukuun ajaksi ainutlaatuisen pop up -tapahtumaravintolan Helsingin sydämeen, pääpostitalon postisaliin. Tapahtumaravintola tarjoaa paitsi maistuvia myös viihteellisiä elämyksiä erilaisten tilaisuuksien, esitysten, konserttien ja juhlien muodossa.

Suomen ensimmäinen ja upein pop up -tapahtumaravintola avaa ovensa marraskuun alussa Pääpostin postisalissa. Syksyn ajan tyhjillään ollut ainutlaatuinen tila muuntautuu vuoden vilkkaimman juhlasesongin ajaksi tilausravintolaksi ja monenlaisien yleisötapahtumien näyttämöksi.

”Tilausravintolatoiminnan lisäksi järjestämme myös yleisölle avoimia tilaisuuksia kuten teatteria, Petteri Sallisen yhden miehen Figaro-oopperaa, Club for Five -yhtyeen joulukonsertin, monenlaisia musiikki- ja stand up -esityksiä sekä Iiro Rantalan viihdyttävän pianokoulun. Ikimuistoinen päivämäärä 12.12.12 on varattu non-stop-vihkimisille. Eettiset Joulumarkkinat pidetään postisalissa 15.–16.12. ja 21.12.12 järjestetään maailmanlopunbileet. Sunnuntaisin 11.11.–16.12. välisenä aikana postisalissa tarjoillaan brunssia klo 12–18”, esittelee myyntipäällikkö Maire Nylund postisalin tulevaa ohjelmaa.

Ihanteellinen sijainti keskellä kaupunkia

Pääpostitalon sijainti on ihanteellinen monenlaisille tilaisuuksille, sillä lähinaapurissa ovat Rautatieasema, taksitolppia, metro- ja linja-autoasema, Elielin parkkihalli sekä useita hotelleja. Pääsali on varustettu ajantasaisella ääni-, valo- ja videotekniikalla sekä henkilömäärän mukaan muuntuvilla kalusteilla. Erilaisilla kalustusvaihtoehdoilla sali muuntautuu kaikentyyppisiin tapahtumiin, esimerkiksi 100–600 hengen seminaareihin ja koulutuksiin, 400 hengen istuviin tilaisuuksiin sekä pystypöydin jopa 900 hengen juhliin. Fazer Ravintolat vastaa tilausravintolan tarjoilusta ja pöydänantimista, kumppanina tilaisuuksien järjestämisessä on ohjelma- ja tapahtumatoimisto Magnum Live Oy.

Monenlaisten yleisötilaisuuksien lisäksi marras-joulukuussa postisalin voi varata myös esimerkiksi yritysten omia kokouksia, seminaareja, koulutuksia ja yritysjuhlia varten, siellä voi myös järjestää vaikkapa häät tai suuren luokan syntymäpäivät.

”Palvelumme taipuu moneksi; meiltä saa huippuluokan menut, juomat ja catering-palvelut, valmiin ajantasaisen tekniikan ja monipuolisen kalustuksen, toiveiden mukaisen somistuksen ja kaikki oheispalvelut. Upea sali kokonaisvaltaisin palveluin on käytettävissä aamusta yön pikkutunneille”, Maire Nylund kertoo.

Pääpostitalo edustaa 1930-luvun funktionalismia Suomessa. Aikoinaan Suomen suurimpiin rakennushankkeisiin kuulunut Postitalo valmistui vuonna 1938 ja se muodostui nopeasti suomalaisen arkkitehtuurin merkkipaaluksi. Rakennuksen ovat suunnitelleet arkkitehdit Erik Lindroos, Jorma Järvi ja Kaarlo Borg. Sisustuksen suunnitteluun osallistuivat arkkitehtien ohella aikansa kuuluisat sisustajat kuten Arttu Brummer, Runar Engblom, Birger Hahl ja Paavo Tynell.

Fazer on toiminut Postitalossa vuodesta 2001 alkaen.

Pop up -ravintolan ohjelma täydentyy kaiken aikaa, tarkemmat ajantasaiset ohjelmatiedot ja tiedot lipunmyynnistä löytyvät osoitteessa: www.pääpostisali.fi.

Päivi Harmaakorpi, toimitusjohtaja, Fazer Ravintolat, p. 0400 418 826
Maire Nylund, myyntipäällikkö, Fazer Ravintolat p. 044 711 9555
Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Postisalin kokoustilavaraukset: kokoukset@fazer.com, p. 020 729 6006 tai www.fazer.fi/kokoukset

Juhlat ja tapahtumat:juhlat@fazer.fi, p. 020 729 6252 tai www.fazer.fi/juhlat

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa. Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2011 oli vajaat 1,6 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2011 oli noin 15 200.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesillä on lähes 1 100 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).